Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG206 | Dilbilimi 2 | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders sosyal ve tarihsel bağlamlar çerçevesinde , dilin değişimi, dil aileleri ve bölgeleri ve yazı sistemleri gibi dilbilim alanlarına değinmek ve bu konularda öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Edimbilimle ilgili temel kavramları açıklayabilecek. | 2 | Edimbilimde toplumsal ve kültürel bağlamların rolünü tartışabilecek. | 3 | Toplumdilbilimin temel kavramlarını öğrenecek. | 4 | Toplumsal ve bölgesel lehçelerin farkına varacak. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, Toplumbilim, Edimbilim, Dil Tarihi ve Dil değişimi, ve Yazı Sistemleri gibi konuları ele almaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | PRAGMATICS I Situational Context Maxims of Conversation | | | 2 | PRAGMATICS II Conversational Implicatures Speech Acts | | | 3 | SOCIOLINGUISTICS I Dialects Regional Dialects and Differences | | | 4 | SOCIOLINGUISTICS II Social Dialects Genderlects | | | 5 | SOCIOLINGUISTICS III Lingua Franca Pidgins/Creoles Bilingualism | | | 6 | SOCIOLINGUISTICS IV Styles/Slangs Jargon/Argot Taboo Euphemisms Language and Sexism | | | 7 | HISTORICAL LINGUISTICS I Regularity of Sound Change Phonological Change Morphological Change | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | HISTORICAL LINGUISTICS II Syntactic Change Lexical Change Semantic Change | | | 10 | HISTORICAL LINGUISTICS III Reconstructing Dead langaugaes Extinct and Endangered Languages | | | 11 | HISTORICAL LINGUISTICS IV The Genetic Classification of Languages Types of Languages Why Do Languages Change | | | 12 | WRITING I The History of Writing | | | 13 | WRITING II Modern Writing Systems | | | 14 | WRITING III Writing and Speech | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kıran, Z. (2002). Dilbilime Giriş. 2. Baskı. Ankara: Seçkin Yay.
Fromkin, V., Rodman, R. and Hyams, N. (2006). An Introduction to Language. Wardsworth Publishing. 8th Edition |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 14 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | | | | | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|