Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG202 | İngilizce Öğretim Programları | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler dönem sonunda İngilizce öğretme teknik ve metotları ile ilgili olarak her türlü teorik bilgiyi edinmiş olacaklardır.
Öğrenciler yaklaşım, teknik, ve metot kavramları arasındaki farkı kavrayacaklardır.
Öğrenciler dil öğrenme tekniklerini öğrenirler.
Öğrenciler öğretme tekniklerinin zayıf ve güçlü taraflarını tartışarak metotların ana hatlarını öğrenirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler hali hazırda kullanılan öğretim metodları ve tekniklerinin farkına varırlar. | 2 | Öğrenciler her dil öğrenme metodunu analiz ederek metodların güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini tartışırlar. | 3 | Öğrenciler bu metotların dayandığı teorileri açıklar. | 4 | Öğrenciler bu metot ve teorilerin gelişimine katkıda bulunmuş önemli kişileri tanımlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İngilizce öğretme teknik ve prensipleri İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan dil öğretme metotları, bu metotların uygulanmasına ilişkin temel kural ve teknikler, bu metotların dayandığı teori ve kuramlar, bu metot ve teoriler de adı geçen önemli bilim adamları ve onların bu alanda yapmış oldukları katkılar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil öğretim metodlarının tarihçesi approach, method, design kavramlarının tartışılarak öğretilmesi | | | 2 | Teorilerin gözden geçirilmesi: Behaviorism, Cognitivism, Humanism, and Social Constructivism | | | 3 | GTM, Direct, ALM, Silent way, Suggestopedia, CLL, and TPR | | | 4 | Communicative Language Teaching | | | 5 | Task-Based Method | | | 6 | Content-Based Method | | | 7 | Participatory Instruction | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ara sınav değerlendirmesi | | | 10 | Learner Strategy Training | | | 11 | Cooperative Learning | | | 12 | Multiple Intelligences | | | 13 | Eclectic Approach | | | 14 | Konuları gözden geçirme | | | 15 | Konuları gözden geçirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford:UP. 2.
Richards, J.C. & T.S. Rodgers. (1991). Approaches and methods in language teaching: A Description and analysis. Cambridge: CUP |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|