BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-İNG207Eleştirel Okuma ve YazmaZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencileri ileri düzey ve akademik metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra yazma becerilerini geliştirerek okudukları herhangi bir kaynaktan yola çıkarak farklı türlerde makale yazabilmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir.
2Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki metinleri okuyup, anlayıp, fikir yürütüp tartışabilir.
3Öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir.
4Öğrenci okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını da ekleyerek makale yazabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders içerisinde önceden belirlenen metinler gerekirse kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okunmuş olan metinlerin konu ve türünden de yola çıkarak öğrencilerin yazacağı makale konusu belirlenir ve üzerinde fikir alışverişi yapılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir.
2Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Otobiyografinin ögeleri
3Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Giriş paragarafı ve anafikir cümlesi yazma konularının belirlenmesi
4Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Anafikir cümlesini örneklerle destekleyip sonuç yazma
5Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.Sebep sonuç makaleleri
6Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Avantaj dezavantaj makalesi yazma
7Birebir çalışma
8Ara sınav
9Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Karşılaştırma makalesi yazma
10Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Karşılaştırma makalesi yazma
11Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Açıklama makalesi yazma
12Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Betimleme dilini kullanma
13Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Tartışma makalesi yazma
14Tartışma makalesi
15Birebir çalışma
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cohen & Miller. (2004). Northstar İleri düzey okuma ve yazma ders kitabı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi1250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma25125
Ev Ödevi12112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ13245355444    43                443     
ÖÇ24245545445    55                555     
ÖÇ35434335335    55                554     
ÖÇ45544355343    44                434     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek