Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG207 | Eleştirel Okuma ve Yazma | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencileri ileri düzey ve akademik metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra yazma becerilerini geliştirerek okudukları herhangi bir kaynaktan yola çıkarak farklı türlerde makale yazabilmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir. | 2 | Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki metinleri okuyup, anlayıp, fikir yürütüp tartışabilir. | 3 | Öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir. | 4 | Öğrenci okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını da ekleyerek makale yazabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders içerisinde önceden belirlenen metinler gerekirse kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okunmuş olan metinlerin konu ve türünden de yola çıkarak öğrencilerin yazacağı makale konusu belirlenir ve üzerinde fikir alışverişi yapılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. | | | 2 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Otobiyografinin ögeleri | | | 3 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Giriş paragarafı ve anafikir cümlesi yazma konularının belirlenmesi | | | 4 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Anafikir cümlesini örneklerle destekleyip sonuç yazma | | | 5 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.Sebep sonuç makaleleri | | | 6 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Avantaj dezavantaj makalesi yazma | | | 7 | Birebir çalışma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Karşılaştırma makalesi yazma | | | 10 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Karşılaştırma makalesi yazma | | | 11 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Açıklama makalesi yazma | | | 12 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Betimleme dilini kullanma | | | 13 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Tartışma makalesi yazma | | | 14 | Tartışma makalesi | | | 15 | Birebir çalışma | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cohen & Miller. (2004). Northstar İleri düzey okuma ve yazma ders kitabı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 12 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 12 | 1 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 3 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 4 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|