BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-İNG106Dinleme ve Sesletim 2Zorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin İngilizce ve Türkçe ses sistemlerine hakim olmalarını, sesbirimlerini farklı sözcükler içerisinde tanımalarını, İngilizce ve Türkçe sesbirimlerini karşılaştırarak sesletim alanında yeterlik kazanmalarını, bunlara ek olarak, ikizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda da bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İngilizce ses sistemine hakim olur; farklı sözcüksel bağlamlarda ses birimlerini tanır.
2Türkçe ve İngilizce ses birimlerini karşılaştırmada yeterlik geliştirir.
3İkizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler İngilizce ses sistemindeki sesleri Türkçe ses sistemi ile karşılaştırmalı olarak öğrenir, bunlarla ilgili sözcük, cümle ve bağlam düzeyinde alıştırmalar yapar, çeşitli dinleme pasajları dinleyerek bu pasajlarla ilgili aktivitelere katılırlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinleme parçası 1: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
2Dinleme parçası 2: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabeye giriş.
3Dinleme Parçası 3: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
4Dinleme Parçası 4: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
5Dinleme Parçası 5: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
6Dinleme Parçası 6: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
7Dinleme Parçası 7: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
8Ara Sınav
9Dinleme Parçası 8: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
10Dinleme Parçası 9: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
11Dinleme Parçası 10: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
12Dinleme Parçası 11: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
13Dinleme Parçası 12: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
14Dinleme Parçası 13: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
15Dinleme Parçası 14: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. Fonetik Alfabe alıştrımaları.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demircan, Ö. 1996. Türkçenin Sesdizimi. İstanbul: Der Yayınevi. Fromkin, V. & Rodman, R. 1993. An Introduction to Language (fifth edition). Fort Worth, TX: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers. Hengirmen, M. 1998. Türkçe Dilbilgisi. Ankara: Engin Yayınevi. Ladefoged, P. 1975. A Course in Phonetics. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc. Roach, P. 1991. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. Cambridge, UK: Cambridge University Press. Underhill, A. 1994. Sound Foundations: Living Phonology. Oxford, UK: Heinemann. Yule, G. 1988. The Study of Language. New York: Cambridge University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik15460
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40
ÖÇ15555555555    55                555     
ÖÇ25555555544    44                455     
ÖÇ35555555555    55                555     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek