Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR6 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklar. | 2 | Öğretim amaçlarının önemini, sınıflamasını ve amaç yazmada dikkat edilecek unsurları açıklar. | 3 | Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturur. | 4 | İçeriği öğretim için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini anlayabilir. | 5 | Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklayabilir. | 6 | Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklayabilir. | 7 | Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. | 8 | Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklayabilir. | 9 | Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklayabilir. | 10 | Öğretimde araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini açıklayabilir. | 11 | Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilir. | 12 | Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak uygun bir ders planlar ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar | | | 2 | Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi ve İfade Edilmesi | | | 3 | Öğretim Amaçlarına Uygun İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi | | | 4 | Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları | | | 5 | Öğretme – Öğrenme Strateji, Model ve Yaklaşımları | | | 6 | Yöntem seçimini etkileyen faktörler | | | 7 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 10 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | | 11 | Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi | | | 12 | Sınıf Ortamının Öğretim İçin Düzenlenmesi | | | 13 | Öğretimin Planlanması ve uygulanması | | | 14 | Öğretimin Planlanması ve uygulanması | | | 15 | Dönemin Değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Doğanay, Ahmet (Editör) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Arslan, Mehmet (Editör) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Demirel, Özcan (2003). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Demirel Özcan (2005) Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Küçükahmet, Leyla (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
Sönmez, Veysel (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Tan, Şeref (2006). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Varış, Fatma (1996). Eğitimde program geliştirme teoriler teknikler. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık
Yılmaz, Hasan ve Sünbül, Ali Murat (2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Konya: Çizgi Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | | | | | 1 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ7 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | | | | | 2 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 2 | | | | | | ÖÇ11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 4 | 4 | | | | | | ÖÇ12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|