Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-İNG101 | Okuma Becerileri 1 | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin ileri düzey ve akademik metinleri okuyup kavramalarını ve analiz etmelerini sağlayarak, aynı zamanda yazma yeteneklerini geliştirmek ve farklı türlerde makaleler yazmalarını teşvik etmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, gelişmiş ve akademik seviyedeki kelimeleri öğrenirler. | 2 | Öğrenciler, ileri ve akademik düzeydeki metinleri okuyabilir, anlayabilir, analiz edebilir ve tartışabilirler. | 3 | Öğrenciler, kendi deneyimlerinden yola çıkarak metinlere eleştirel bir bakış açısıyla sentezleyebilirler. | 4 | Öğrenciler, okudukları metinlerden ilham alarak kendi fikir ve yorumlarını da katarak makale yazabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Derslerde, önceden belirlenmiş metinler gerektiğinde sözcük dağarcığı ve içerik açısından incelenir ve içerdikleri fikirler tartışılır. Okunan metinlerin konusu ve türüne göre, öğrencilerin yazacakları makalenin konusu belirlenir ve üzerinde fikir alışverişi yapılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. | | | 2 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Otobiyografinin ögeleri | | | 3 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Giriş paragarafı ve anafikir cümlesi yazma konularının belirlenmesi | | | 4 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Anafikir cümlesini örneklerle destekleyip sonuç yazma | | | 5 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme.Sebep sonuç makaleleri | | | 6 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Avantaj dezavantaj makalesi yazma | | | 7 | Birebir çalışma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Karşılaştırma makalesi yazma | | | 10 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Karşılaştırma makalesi yazma | | | 11 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Açıklama makalesi yazma | | | 12 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Betimleme dilini kullanma | | | 13 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. Tartışma makalesi yazma | | | 14 | Tartışma makalesi | | | 15 | Birebir çalışma | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cohen & Miller. (2004). Northstar İleri düzey okuma ve yazma ders kitabı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 12 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 6 | 5 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|