Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB410 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Görev yapılan eğitim örgütlerinin yapı ve işleyişini kavrayabilme. Eğitim sistemi ile ilgili yönetsel ilişkileri kuralına uygun yürütebilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç. Dr. Tuba AĞIRMAN AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilir. | 2 | Eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilir. | 3 | Eğitim yönetimi ve unsurlarını tanımlayabilir. | 4 | Okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunabilir. | 5 | Etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabilir. | 6 | Öğretmenlik mesleki bilgisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim sisteminin genel yapısı
Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sistem Ve Eğitimin Sistem Özellikleri | | | 2 | Örgüt Ve Yönetim kavramı | | | 3 | Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri Ve Sorunları | | | 4 | Okul Örgütü Ve Özellikleri | | | 5 | Okul Yöneticisi Ve Liderlik | | | 6 | Öğretim Liderliği | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Okulun Etik Yönetimi | | | 9 | Okul Yönetiminde İnsan İlişkileri | | | 10 | Personel Hizmetlerinin yönetimi | | | 11 | Öğrenci Hizmetlerinin yönetimi | | | 12 | Eğitim Ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin yönetimi | | | 13 | Okulun Parasal Kaynaklarının Yönetimi | | | 14 | Okul Yöneticisinin Denetleme Ve Değerlendirme Rolleri. | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özdemir, S. ve diğerleri (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
Memduhoğlu, H. Basri; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Şişman, M., Taşdemir İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Sarpkaya,R.(2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|