Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB408 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çok Partili Dönem (1945-2000) Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde meydana gelen olayları incelemek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye'de demokrasinin gelişim sürecini anlayabilme. | 2 | Demokrasi sürecinde Türkiye'de meydana gelen iç ve dış olayları kavrayabilme. | 3 | Türkiye'de tek partili dönemle çok partili dönem arasındaki siyasi farkları kavrayabilme. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1945'ten 2000'li yıllara kadar Türkiye Cumhuriyeti'nde siyasi ve toplumsal yaşam, ekonomi, eğitim ve bilim, dış politika, kültür, sağlık, spor vb. alanlarda meydana gelen gelişmeler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dönemin planlanmasının öğrenciye tanıtımı | | | 2 | Çok Partili Hayata Geçiş(1945-1950) | | | 3 | Çok Partili Hayata Geçiş(1945-1950) | | | 4 | Demokrat Parti Dönemi Siyasal Gelişmeleri I | | | 5 | Demokrat Parti Dönemi Siyasal Gelişmeleri 2 | | | 6 | Ara sınav | | | 7 | Türk Dış Politikası(1946-1990) | | | 8 | Türkiye'deki Siyasal Partiler(1946-1990) | | | 9 | Türkiye'deki Siyasal Partiler(1946-1990) | | | 10 | Türkiye'de Seçimler(1946-1990) | | | 11 | Türkiye'de Seçimler(1946-1990) | | | 12 | Türkiye'de Ekonomik Hayat(1946-1990) | | | 13 | Türkiye'de Siyasal Akımlar(1946-1990) | | | 14 | sınav | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çağdaş Türkiye,Türkiye Tarihi;C.IV-VYALÇIN,D., ÖZKAYA,Y. ve Diğerleri 2006; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-2,Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|