BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB405Özel Öğretim Yöntemleri IIZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek olan aktif öğrenmeye dayalı temel öğretim yaklaşımlarının uygulamalı olarak öğretmek, sosyal bilgiler derslerinde eleştirel düşünme becerilerinin nasıl kullanılacağını öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sözlü tarih etkinliklerini sosyal bilgiler öğretiminde uygulayabilme
2Yerel tarih etkinliklerini sosyal bilgiler öğretiminde uygulayabilme
3Müze, tarihi alan ve coğrafi mekânlara yapılacak ziyaretleri uygulayabilme.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar ve internetten yararlanma, grafik ve tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi, görsel materyal ve doküman kullanımı, Cumhuriyet ve Atatürkçülük konularının işlenmesi, sözlü tarih çalışmaları, belirli gün ve haftalardan yararlanma, güncel olayların kullanımı ve katkıları, çevre incelemelerinin planlanması, müze eğitimi, soru sorma ve teknikleri, çağdaş değerlendirme uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinin içeriğinin tanıtılması, Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinde sunumu yapılacak olan ödevlerin tanıtılması
2Beyin temelli öğrenme Sosyal bilgiler ve beyin temelli öğrenme Beyin temelli öğrenme stratejileri Birinci ödevin sunumu
3 Tarihsel ve coğrafi çevre Tarihsel ve coğrafi çevrenin eğitimde kullanımı, Tarihsel ve coğrafi çevrenin sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu
4 Tarihsel ve coğrafi çevre Tarihsel ve coğrafi çevrenin eğitimde kullanımı, Tarihsel ve coğrafi çevrenin sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu
5Eğitimde örnek olay Sosyal bilgilerde örnek olayların kullanımı ikinci ödevin sunumu
6Eğitimde örnek olay Sosyal bilgilerde örnek olayların kullanımı ikinci ödevin sunumu
7Sosyal empati Sosyal empatinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı Üçüncü ödevin sunumu
8Sosyal empati Sosyal empatinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı Üçüncü ödevin sunumu
9Yerel tarihin tarihsel gelişimi Yerel tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih Birinci ödevin sunumu
10Yerel tarihin tarihsel gelişimi Yerel tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih Birinci ödevin sunumu
11özel öğretimde temel kavramlar
12özel öğretimde temel kavramlar
13özel öğretimde temel kavramlar
14özel öğretim ve sosyal bi,lgiler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
yok
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek