Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB405 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilecek olan aktif öğrenmeye dayalı temel öğretim yaklaşımlarının uygulamalı olarak öğretmek, sosyal bilgiler derslerinde eleştirel düşünme becerilerinin nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sözlü tarih etkinliklerini sosyal bilgiler öğretiminde uygulayabilme | 2 | Yerel tarih etkinliklerini sosyal bilgiler öğretiminde uygulayabilme | 3 | Müze, tarihi alan ve coğrafi mekânlara yapılacak ziyaretleri uygulayabilme. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar ve internetten yararlanma, grafik ve tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi, görsel materyal ve doküman kullanımı, Cumhuriyet ve Atatürkçülük konularının işlenmesi, sözlü tarih çalışmaları, belirli gün ve haftalardan yararlanma, güncel olayların kullanımı ve katkıları, çevre incelemelerinin planlanması, müze eğitimi, soru sorma ve teknikleri, çağdaş değerlendirme uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinin içeriğinin tanıtılması, Sosyal Bilgilerde Özel Öğretim Yöntemleri II dersinde sunumu yapılacak olan ödevlerin tanıtılması | | | 2 | Beyin temelli öğrenme Sosyal bilgiler ve beyin temelli öğrenme Beyin temelli öğrenme stratejileri Birinci ödevin sunumu | | | 3 | Tarihsel ve coğrafi çevre Tarihsel ve coğrafi çevrenin eğitimde kullanımı, Tarihsel ve coğrafi çevrenin sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu | | | 4 | Tarihsel ve coğrafi çevre Tarihsel ve coğrafi çevrenin eğitimde kullanımı, Tarihsel ve coğrafi çevrenin sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı İkinci ödevin sunumu | | | 5 | Eğitimde örnek olay Sosyal bilgilerde örnek olayların kullanımı ikinci ödevin sunumu | | | 6 | Eğitimde örnek olay Sosyal bilgilerde örnek olayların kullanımı ikinci ödevin sunumu | | | 7 | Sosyal empati Sosyal empatinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı Üçüncü ödevin sunumu | | | 8 | Sosyal empati Sosyal empatinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı Üçüncü ödevin sunumu | | | 9 | Yerel tarihin tarihsel gelişimi Yerel tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih Birinci ödevin sunumu | | | 10 | Yerel tarihin tarihsel gelişimi Yerel tarih öğretimi Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih Birinci ödevin sunumu | | | 11 | özel öğretimde temel kavramlar | | | 12 | özel öğretimde temel kavramlar | | | 13 | özel öğretimde temel kavramlar | | | 14 | özel öğretim ve sosyal bi,lgiler | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|