Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB312 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışabilecektir.
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
• Eğitimde ölçülebilen farklı özelliklere uygun ölçme araçları hazırlayabilecektir.
• Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygulayabilecektir.
• Test geliştirme sürecini analiz edebilecektir.
• Değerlendirme sürecini tartışabilecektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemini öğrenebilme. | 2 | Ölçme ve Değerlendirme dersinde geçen temel kavramlar / terimler bilgisini öğrenebilme. | 3 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
Eğitimde ölçülen özellikler
Geleneksel ölçme araçları
Çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler: Geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık
Standart bir test geliştirme süreci
Test geliştirme sürecinde madde analizi
Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler
Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler (devam)
Değerlendirme ve not verme
Değerlendirme ve not verme (devam)
Öğrenci portfolyoları üzerinde öz-değerlendirme ve akran değerlendirmelerinin yapılması
Dersin gözden geçirilmesi, öğrencilerin soruları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış | | | 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi | | | 3 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi | | | 4 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik | | | 5 | ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık | | | 6 | Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme | | | 7 | Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme | | | 8 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi | | | 9 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi | | | 10 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri | | | 11 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri | | | 12 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri | | | 13 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri | | | 14 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Küçük, M. Ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılıkAtılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı YayıneviTurgut M.F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası.Çepni, S., Akyıldız,. S. (Editörler), 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık, TrabzonKarip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|