BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB312Ölçme ve DeğerlendirmeZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışabilecektir. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. • Eğitimde ölçülebilen farklı özelliklere uygun ölçme araçları hazırlayabilecektir. • Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygulayabilecektir. • Test geliştirme sürecini analiz edebilecektir. • Değerlendirme sürecini tartışabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemini öğrenebilme.
2Ölçme ve Değerlendirme dersinde geçen temel kavramlar / terimler bilgisini öğrenebilme.
3Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi Eğitimde ölçülen özellikler Geleneksel ölçme araçları Çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımları Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler: Geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık Standart bir test geliştirme süreci Test geliştirme sürecinde madde analizi Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler (devam) Değerlendirme ve not verme Değerlendirme ve not verme (devam) Öğrenci portfolyoları üzerinde öz-değerlendirme ve akran değerlendirmelerinin yapılması Dersin gözden geçirilmesi, öğrencilerin soruları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış
2Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi
3Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi
4Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik
5ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık
6Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme
7Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme
8Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi
9Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi
10Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri
11Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri
12Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri
13Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri
14Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Küçük, M. Ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılıkAtılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı YayıneviTurgut M.F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası.Çepni, S., Akyıldız,. S. (Editörler), 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık, TrabzonKarip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek