Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB313 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir.
• Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir.
• Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler.
• Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. • | 2 | Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması
Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler
Sınıf Yönetimi Kuramları,Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
Sınıflarda iletişim ve iletişim Süreci
Sınıflarda iletişim ve iletişim Süreci
Motivasyon
Sınıfta Grup Etkileşimi
Sınıfın Fiziksel Düzeni
Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler
Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
Sınıfta zaman kullanımı
Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yönetim Bilimi ve Sınıf Yönetimi | | | 2 | Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modelleri | | | 3 | Sınıf Yönetimi Üzerinde Etkili Olan Değişkenler | | | 4 | Sınıfın Fiziki Düzeni | | | 5 | Sınıfın Fiziki Düzeni (devam) | | | 6 | Ara sınav | | | 7 | Sınıf İçi İletişim | | | 8 | Sınıf İçi İletişim | | | 9 | Sınıfta Öğretim Ortamının Yönetimi | | | 10 | Sınıfta Öğretim Ortamının Yönetimi | | | 11 | Sınıf İçi Disiplin ve Disiplin Modelleri | | | 12 | Sınıf İçi Disiplin ve Disiplin Modelleri | | | 13 | Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi | | | 14 | Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|