BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB313Sınıf YönetimiZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. • Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. • Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler. • Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. •
2Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği) Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler Sınıf Yönetimi Kuramları,Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı Sınıflarda iletişim ve iletişim Süreci Sınıflarda iletişim ve iletişim Süreci Motivasyon Sınıfta Grup Etkileşimi Sınıfın Fiziksel Düzeni Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi Sınıfta zaman kullanımı Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yönetim Bilimi ve Sınıf Yönetimi
2Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modelleri
3Sınıf Yönetimi Üzerinde Etkili Olan Değişkenler
4Sınıfın Fiziki Düzeni
5Sınıfın Fiziki Düzeni (devam)
6Ara sınav
7Sınıf İçi İletişim
8Sınıf İçi İletişim
9Sınıfta Öğretim Ortamının Yönetimi
10Sınıfta Öğretim Ortamının Yönetimi
11Sınıf İçi Disiplin ve Disiplin Modelleri
12Sınıf İçi Disiplin ve Disiplin Modelleri
13Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi
14Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
yok
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek