Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB311 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
• Öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilecektir.
• Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre açıklayabilecektir.
• Bir öğretim materyali tasarlayabilecektir..
• Farklı öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Belirli konu alanlarına özgü eğitim teknolojilerini bilme | 2 | Spesifik alanlarda teknoloji araçlarını kullanma becerilerine sahip olma | 3 | Belirli konularda orijinal materyaller tasarlayabilme ve onları geliştirebilme | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Program tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi
Öğretim Teknolojisine İlişkin Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Eğitim Ortamlarında İletişim
Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması
Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması
Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması
Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması
Öğretim Ortamlarında Kullanılan Araç-Gereçler
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Materyal Sunumu
Materyal Sunumu
Materyal Sunumu
Materyal Sunumu / Dersin değerlendirilmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması | | | 2 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu | | | 3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu | | | 4 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler | | | 5 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler | | | 6 | Öğrenciler tarafından Tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması | | | 7 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması | | | 8 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması | | | 9 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi | | | 10 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi | | | 11 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | | | 12 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | | | 13 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | | | 14 | sınav | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|