BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB311Öğretim Teknolojileri ve Materyal TasarımıZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. • Öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilecektir. • Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre açıklayabilecektir. • Bir öğretim materyali tasarlayabilecektir.. • Farklı öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Belirli konu alanlarına özgü eğitim teknolojilerini bilme
2Spesifik alanlarda teknoloji araçlarını kullanma becerilerine sahip olma
3Belirli konularda orijinal materyaller tasarlayabilme ve onları geliştirebilme
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Program tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi Öğretim Teknolojisine İlişkin Temel Kavramlar Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi Eğitim Ortamlarında İletişim Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması Öğretim Ortamlarında Kullanılan Araç-Gereçler Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi Materyal Sunumu Materyal Sunumu Materyal Sunumu Materyal Sunumu / Dersin değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim Teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması
2Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu
3Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu
4Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler
5Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler
6Öğrenciler tarafından Tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması
7 Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması
8 Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması
9Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi
10Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi
11Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi
12Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi
13Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi
14sınav
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek