Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB210 | Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Bilim, teknoloji ve sosyal değişim kavramları arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
• Bilim kavramını tanımlar.
• Teknoloji kavramını tanımlar.
• Sosyal değişim kavramını tanımlar.
• Bilim ve teknoloji kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar.
• Bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkisini açıklar.
• Bilim ve teknolojinin tarihsel gelişimini açıklayabilir.
• Sosyal Bilgiler dersi için Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişim öğrenme alanına dönük etkinlikler planlayabilecek ve uygulayabilecektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim, teknoloji ve sosyal değişim kavramları arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. | 2 | Bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkilerini açıklayabilme. | 3 | Bilim ve teknolojinin tarihsel gelişimini açıklayabilme. | 4 | Ünlü Türk ve yabancı bilim adamlarını tanıyabilme. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı
Bilim ve Bilimin Doğası
Geçmişte ve Günümüzde Bilim ve Teknoloji İlişkisi
Geçmişte ve Günümüzde Bilim ve Teknoloji İlişkisi
Bilim-Teknoloji, Toplum ve Sosyal Değişim
Ünlü Türk ve Yabancı Bilim Adamları İnsanlığın Ortak Bilim Mirası
Ünlü Türk ve Yabancı Bilim Adamları İnsanlığın Ortak Bilim Mirası
Ünlü Türk ve Yabancı Bilim Adamları İnsanlığın Ortak Bilim Mirası
Çağdaş Bilimsel Gelişmelerin Toplumsal Yaşama Etkisi
İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme öğrenme alanı
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabında Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme Öğrenme alanı
Sosyal Bilgiler Dersinde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişime Öğrenme Alanına Yönelik Örnek Uygulamaların Sunulması
Sosyal Bilgiler Dersinde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişime Öğrenme Alanına Yönelik Örnek Uygulamaların Sunulması
Sosyal Bilgiler Dersinde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişime Öğrenme Alanına Yönelik Örnek Uygulamaların Sunulması
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim Tarihi | | | 2 | Bilim Fen ve doğa | | | 3 | Bilimsel Okuryazarlık | | | 4 | Teknolojik okuryazarlık ve teknolojik tasarım | | | 5 | Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme | | | 6 | Bilim, Teknoloji ve Toplum | | | 7 | Atom | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Evren | | | 10 | İnsan ve genetik | | | 11 | Dünya değişiyor | | | 12 | Ecosytem | | | 13 | İklim | | | 14 | Hastalık ve Sağlık | | | 15 | Bilgisayar ve İletişim. | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Koyre, A. (2000). Bilim Tarihi Yazıları. (Çev: Kurtuluş Dinçer). Ankara: TÜBİTAK Yayınları.• Perkins, D. (2001). Arşimet’in Banyo Küveti: Atılımcı Düşünüş Sanatı ve Mantığı. (Çev: Celal Kapkın). İstanbul: Evrim Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|