Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB211 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklar.
• Araştırma taslağı hazırlar.
• Araştırmayı planlar ve gerçekleştirir.
• Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirir
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim ve bilimle ilgili temel kavramları kavrayabilme. | 2 | Bilimsel yöntemin basamaklarını kavrayabilme. | 3 | Bilimsel araştırma problemi oluşturabilme. | 4 | Bilimsel bir araştırma için gerekli işlemleri yapabilme. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Program tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi
Bilim, Bilgi, Bilgi kaynakları, Bilgiye ulaşma yolları, Bilimin amaçları.
Bilimsel yöntem, Bilimsel araştırma , Bilimsel araştırma türleri
Bilimsel araştırma süreci (Problem, Amaç, Önem, Sayıltılar, Sınırlıklar, Tanımlar)
Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem)
Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem)
Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları)
Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları)
Bilimsel Araştırma Süreci (Verilerin analizi ve Yorumu)
Bilimsel Araştırma Süreci (Bulgular ve Yorum)
Bilimsel Araştırma Süreci (Sonuç, Tartışma ve Öneriler)
Bilimsel Araştırma Süreci (Sonuç, Tartışma ve Öneriler)
Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması / Bilimsel araştırmalarda etik
Örnek bir araştırma makalesinin incelenmesi / Dersin değerlendirilmesi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş ve bilimsel bilgi türleri | | | 2 | Araştırma bilim ilişkisi | | | 3 | Araştırmalarda kullanılan yöntemlerin kökenleri | | | 4 | Araştırma probleminin belirlenmesi | | | 5 | Araştırma örneklemi belirlenmesi ve değişken | | | 6 | Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları | | | 7 | Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ölçek ve ölçek türleri | | | 10 | Veri toplama araçları | | | 11 | Veri toplama araçları | | | 12 | Geçerlik, güvenirlik ve etik | | | 13 | Araştırma projelerinin rapora dönüştürülmesi, kaynak yazım kuralları | | | 14 | Alanla ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | | | 15 | Alanla ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|