BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB211Bilimsel Araştırma YöntemleriZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklar. • Araştırma taslağı hazırlar. • Araştırmayı planlar ve gerçekleştirir. • Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilim ve bilimle ilgili temel kavramları kavrayabilme.
2Bilimsel yöntemin basamaklarını kavrayabilme.
3Bilimsel araştırma problemi oluşturabilme.
4Bilimsel bir araştırma için gerekli işlemleri yapabilme.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Program tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi Bilim, Bilgi, Bilgi kaynakları, Bilgiye ulaşma yolları, Bilimin amaçları. Bilimsel yöntem, Bilimsel araştırma , Bilimsel araştırma türleri Bilimsel araştırma süreci (Problem, Amaç, Önem, Sayıltılar, Sınırlıklar, Tanımlar) Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem) Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem) Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları) Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları) Bilimsel Araştırma Süreci (Verilerin analizi ve Yorumu) Bilimsel Araştırma Süreci (Bulgular ve Yorum) Bilimsel Araştırma Süreci (Sonuç, Tartışma ve Öneriler) Bilimsel Araştırma Süreci (Sonuç, Tartışma ve Öneriler) Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması / Bilimsel araştırmalarda etik Örnek bir araştırma makalesinin incelenmesi / Dersin değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve bilimsel bilgi türleri
2Araştırma bilim ilişkisi
3Araştırmalarda kullanılan yöntemlerin kökenleri
4Araştırma probleminin belirlenmesi
5Araştırma örneklemi belirlenmesi ve değişken
6Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları
7Eğitim araştırmalarında kullanılan yöntemler ve sınıflandırılmaları
8Ara sınav
9Ölçek ve ölçek türleri
10Veri toplama araçları
11Veri toplama araçları
12Geçerlik, güvenirlik ve etik
13Araştırma projelerinin rapora dönüştürülmesi, kaynak yazım kuralları
14Alanla ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme
15Alanla ilgili bir makaleyi inceleme ve kritik etme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek