|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB110 | Türkçe II: Sözlü Anlatım | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | • Duygu ve düşüncelerini, isteklerini, sorunlarını sözlü anlatımın ilkelerine uygun biçimde anlatabilecektir.
• Sözel anlatımda "Beden Dili"nin etkisini anlatabilecektir.
• Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmaların özelliklerini tanımlayabilir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | | Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin konuları,amacı ve işleniş şekli
İletişim nedir? Sözlü iletişimin yaşamımızdaki yeri ve önemi
Konuşmanın boyutları:Dinleyici boyutu ve ortam boyutu
Başarılı bir konuşmanın nitelikleri İyi bir konuşmanın nitelikleri
Türkçenin doğru telaffuzu
Türkçenin doğru telaffuzu
Konuşmada sesin kullanımı:Diksiyon,vurgu,tonlama
Konuşma engelleri ve bunların aşılması
Okuma ,Anlama,Dinleme
Konuşma türleri:Günlük konuşmalar:Söyleşi,Tanışma,Tanıştırma,Soru sorma ve yanıtlama,Özür dileme Telefonda konuşma,Görüşme
Konuşma türleri:Günlük konuşmalar:Söyleşi,Tanışma,Tanıştırma,Soru sorma ve yanıtlama,Özür dileme Telefonda konuşma,Görüşme
Münazara
Tek kişilik konuşmalar:Konferans,Söylev,Demeç,Açış konuşması,Bir kişiyi tanıtma
Küme konuşmaları:Açık oturum,Panel,Forum,Sempozyum,Kongre
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | yok | | | 2 | yok | | | 3 | yok | | | 4 | yok | | | 5 | yok | | | 6 | yok | | | 7 | yok | | | 8 | yok | | | 9 | yok | | | 10 | yok | | | 11 | yok | | | 12 | yok | | | 13 | yok | | | 14 | yok | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|