Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB104 | Eskiçağ Tarihi ve Uygarlığı | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eski Çağ Uygarlıkları ve bunların kültürleri hakkında gerekli bilgi donanımını kaznadırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
: Yrd. Doç. Dr. Mehmet ELBAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | • Eskiçağ tarihinin kapsamını ve kaynaklarını açıklayabilecektir. • Tarihi, tarihin niteliğini ve konusunu tanımlar. • Eskiçağ tarihinin kapsamını tanımlar. • Eskiçağ tarihinin kaynaklarını açıklar. | 2 | • Geçmişten günümüze gelen eskiçağ uygarlıklarını betimleyebilecektir. • Akdeniz,Mezopotamya, Mısır uygarlıklarını açıklar. • Ege ve Yunan Uygarlıklarını, Helen Uygarlığını, Roma Uygarlığını betimler. • Bu uygarlıkların benzerlik ve farklılıklarını tanımlar. | 3 | • Eskiçağ uygarlıklarının insanlığın gelişimine ve günümüze etkilerini irdeleyebilecektir. • Tarih öncesi devirlerden günümüze sosyal hayatı sorgular. • Tarih öncesi devirlerden günümüze ekonomik hayatı karşılaştırır. • Tarih öncesi devirlerden günümüze siyasal hayatı tartışır. | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Uygarlık kavramı ve özellikleri
İnsanın tarih öncesi devirlerde ve tarihi devirlerde hem fiziksel hem de kültürel açıdan geçirdiği değişimler
İnsanın tarih öncesi devirlerde ve tarihi devirlerde hem fiziksel hem de kültürel açıdan geçirdiği değişimler (devam)
Değişim sürecinin günümüze etkileri. Eskiçağ uygarlıklarının tanıtımı
Akdeniz ve Mezopotamya Uygarlıkları
Akdeniz ve Mezopotamya Uygarlıkları
Mısır Uygarlığı
Ege ve Yunan Uygarlıkları
Hellen Uygarlığı
Roma Uygarlığı
Roma Uygarlığı (devam)
Roma Uygarlığı (devam)
Eskiçağ Uygarlıklarının sosyal,ekonomık,kültürel ve siyasi açıdan günümüze yansımalar
Ders değerlendirme.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uygarlık kavramı ve özellikleri | | | 2 | İnsanın tarih öncesi devirlerde ve tarihi devirlerde hem fiziksel hem de kültürel açıdan geçirdiği değişimler | | | 3 | İnsanın tarih öncesi devirlerde ve tarihi devirlerde hem fiziksel hem de kültürel açıdan geçirdiği değişimler (devam) | | | 4 | Değişim sürecinin günümüze etkileri. Eskiçağ uygarlıklarının tanıtımı | | | 5 | Akdeniz ve Mezopotamya Uygarlıkları | | | 6 | Akdeniz ve Mezopotamya Uygarlıkları | | | 7 | Mısır Uygarlığı | | | 8 | Ege ve Yunan Uygarlıkları | | | 9 | Hellen Uygarlığı | | | 10 | Roma Uygarlığı | | | 11 | Roma Uygarlığı (devam) | | | 12 | Roma Uygarlığı (devam) | | | 13 | Eskiçağ Uygarlıklarının sosyal,ekonomık,kültürel ve siyasi açıdan günümüze yansımalar | | | 14 | Ders değerlendirme. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Reyhan, Esma, Tülin B. CENGİZ (2015), Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı El Kitabı, İstanbul: Grafiker Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | TOPLAM | 40 | |
Final Sınavı | 0 | 0 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 60 | 60 | TOPLAM | 60 | TOPLAM | 0 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|