BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB117Eğitim Bilimine GirişZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin eğitim bilimi hakkındaki temel değerleri ve bilgileri öğrenmelerini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Figen ÇAM TOSUN
Öğrenme Çıktıları
1• Eğitimin temel kavramlarını tanıyabilecektir. • Eğitimle ilgili temel kavramları tanımlar. • Eğitimin amaç ve işlevlerini açıklar. • Eğitim türlerini sıralar.
2• Eğitimin kuramsal temellerini açıklayabilecektir. • Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi arasındaki ilişkileri açıklar. • Belli başlı toplumsal olgular ve kurumlar ile eğitimin ilişkilerini açıklar. • Eğitim, psikoloji ve eğitim psikolojisi arasındaki ilişkileri açıklar. • Eğitim psikolojisinin ilgi alanlarını açıklar. • Eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. • Başlıca eğitim felsefesi kuramlarını açıklar. • Eğitim, politika ve eğitim politikası arasındaki ilişkileri açıklar. • Eğitim politikalarının oluşturulmasında diğer alanlarla birlikte eğitimin rolünü açıklar. • Eğitim, ekonomi ve eğitim ekonomisi arasındaki ilişkiyi açıklar. • Eğitimin maliyeti ve finansmanı kavramlarını açıklar. • Tarih, eğitim ve eğitim tarihi arasındaki ilişkileri açıklar. • Eğitimin dış ülkelerdeki ve Türkiye’deki gelişimini ana çizgileriyle açıklar
3• Eğitim biliminde araştırmanın yeri ve önemini açıklayabilecektir. • Eğitim bilimi ve bilimsel araştırma arasındaki ilişkiyi açıklar. • Bilimsel araştırma türlerini sınıflar. • Bilimsel araştırma sürecini açıklar. • Bilimsel araştırmalarda veri toplama yollarını tanır. • Bilimsel araştırma ile etik ilişkisini açıklar.
4• Türk Milli Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini açıklayabilecektir. • Türk Eğitim Sisteminin yasal dayanaklarını sıralar. • Türk Milli Eğitim Sisteminin genel amaç ve temel ilkelerini sıralar. • Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını açıklar. • Milli Eğitim Bakanlığının örgüt yapısını tanır.
5• Öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini tanıyabilecektir. • Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklar. • Öğretmenin niteliklerini sıralar. • Öğretmenin görev ve sorumluklarını açıklar.
6• Öğretmen eğitiminin özelliklerini tanıyabilecektir. • Eğitim sistemi içinde öğretmenin rolünü tanımlar. • Öğretmenliğin bir meslek olarak gelişim sürecini açıklar, • Öğretmen eğitimi programlarının özelliklerini tanır. • Türkiye’de alanlara göre öğretmen eğitiminin gelişimini açıklar. • Türkiye’de öğretmen eğitimi sisteminin özelliklerini açıklar.
7• Eğitim bilimindeki yönelimleri analiz edebilecektir. • Eğitim bilimindeki başlıca yönelimleri tanır. • Eğitim bilimindeki başlıca yönelimlerin gerekçelerini ve özelliklerini açıklar. • Eğitim bilimindeki başlıca yönelimlerin eğitim bilimine etkilerini değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin tanıtımı Eğitime ilişkin temel kavramlar Eğitime ilişkin temel kavramlar Eğitimin tarihsel gelişimi Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri Eğitimin ekonomik ve politik temelleri Eğitim bilimlerinde yöntem Eğitimin işlevleri Eğitimin işlevleri Eğitimin işlevleri Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı
2Eğitime ilişkin temel kavramlar
3Eğitime ilişkin temel kavramlar
4Eğitimin tarihsel gelişimi
5Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
6Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
7Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
8Eğitimin ekonomik ve politik temelleri
9Eğitim bilimlerinde yöntem
10Eğitimin işlevleri
11Eğitimin işlevleri
12Eğitimin işlevleri
13Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri
14Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şişman Mehmet, (2014), Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Pegem Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı1150150
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
ÖÇ7                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek