BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB113Yabancı Dil IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İngilizcenin temel gramer konularını öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Zeynep Çetin KÖROĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir. 1.1. Uygun dil bilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır. 1.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. 1.3. Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanarak konuşur. 1.4. Sözlü iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanır. 2. Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanır. 2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için anlamı bağlamdan çıkartma ve söz bölüklerini tanıma stratejileri kullanır. 2.2. Anlamı belirgin hâle getirmek için tarama, gözden geçirme ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır. 2.3. Metni okuduktan sonra metindeki fikirleri hatırlar. 2.4. Sözcük ve atıf ifadelerini tanıyarak metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar. 2.5. Metinleri akıcı bir şekilde okur. 2.6. Metindeki konu, konuyu belirten cümle, ana fikir ve konuyu destekleyici cümleler gibi temel özellikleri saptar. 3. Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanır. 3.1. Konuşmalardaki temel dil bilgisi yapılarını tanır. 3.2. Sözlü yönergeleri saptayarak tepki verir. 3.3. Konuşmada geçen ana fikri belirler. 3.4. Dinlerken belli bir bilgiyi ayırt eder. 4. Farklı türlerde metinler yazarak kendilerini ifade edebilecektir. 4.1. Yazılı iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanır. 4.2. Resmî olmayan mektup ve elektronik posta yazar. 4.3. Herhangi bir başvuru ve rezervasyon formunu uygun bir şekilde doldurur. 5. Yazdıkları metinlerde ilintili bilgiyi seçerek uygun ve doğru dil bilgisi yapılarını gerek üslup gerekse toplumsal söylem biçimlerine uygun olarak kullanabilecektir. 5.1. Gerekli söylem belirteçlerini, bağlaçları ve geçiş sözcüklerini kullanır. 5.2. Noktalama işaretlerini doğru bir biçimde kullanır.
2Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır. • Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. • Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanarak konuşur. • Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.
3Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanır. • Bilinmeyen sözcükleri anlamak için anlamı bağlamdan çıkartma ve söz bölüklerini tanıma stratejileri kullanır. • Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır. • Metni okuduktan sonra metindeki fikirleri hatırlar. • Sözcük ve atıf ifadelerini tanıyarak metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar. • Metinleri akıcı bir şekilde okur. • Metindeki konu, konuyu belirten cümle, ana fikir, ve konuyu destekleyici cümleler gibi temel özellikleri saptar.
4Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanır. • Konuşmalardaki temel dilbilgisi yapılarını tanır. • Sözlü yönergeleri saptayarak tepki verir. • konuşmada geçen ana fikri belirler. • Dinlerken belli bir bilgiyi ayırt eder.
5Farklı türlerde metinler yazarak kendilerini ifade edebilecektir. • Yazılı iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır. • Resmi olmayan mektup ve elektronik posta yazar. • Herhangi bir başvuru ve rezervasyon formunu uygun bir şekilde doldurur.
6• Yazdıkları metinlerde ilintili bilgiyi seçerek uygun ve doğru dil bilgisi yapılarını gerek üslup gerekse toplumsal söylem biçimlerine uygun olarak kullanabilecektir. • Gerekli söylem belirteçlerini, bağlaçları ve geçiş sözcüklerini kullanır • Noktalama işaretlerini doğru bir biçimde kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tanışma, dersin genel hedef ve amaçlarının açıklanması Ünite 1A : greeting people and saying goodbye, numbers (1-20), days of the week, subject pronouns, verb be Ünite 1B : starting and ending a conversation, numbers (20 -1000), countries and nationalities, verb "be" Ünite 1C : giving personal information, describing people, telling address and phone number, the alphabet, possesssive adjectives, Ünite 1D : classroom language (giving instructions, names of objects)articles (a/an), demonstrative adjectives, singular/plural nouns Ünite 2A : guessing the meaning of new vocabulary, getting the main idea, present simple, irregular plurals, pronounciation of third person -s Ünite 2B : meeting people, recognizing the parts of speech (verbs), present simple, common verb phrases Ünite 2C : guessing the meaning of new vocabulary from the context, jobs (a/an), listening for specific information, prepositions (in, for, at) Ünite 2D : talking about family, hotel vocabulary (making reservation), possessive –s, writing an informal e-mail / letter, listening for specific information Tekrar Ünite 3A : recognizing the parts of speech (adjectives), common adjectives, modifiers (quite, very), describing mood. Ünite: 3B : telling the time, daily routines, present simple (meaning, form and usage) Ünite 3C – 3D: guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at; pronounciation of /ð/, /θ/; Ünite 4A – 4B: identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/, Ünite 4A – 4B: identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/, Tekrar Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/ Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, dersin genel hedef ve amaçlarının açıklanması
2Ünite 1A : greeting people and saying goodbye, numbers (1-20), days of the week, subject pronouns, verb be Ünite 1B : starting and ending a conversation, numbers (20 -1000), countries and nationalities, verb "be"
3Ünite 1C : giving personal information, describing people, telling address and phone number, the alphabet, possesssive adjectives, Ünite 1D : classroom language (giving instructions, names of objects)articles (a/an), demonstrative adjectives, singular/plural nouns
4Ünite 2A : guessing the meaning of new vocabulary, getting the main idea, present simple, irregular plurals, pronounciation of third person -s Ünite 2B : meeting people, recognizing the parts of speech (verbs), present simple, common verb phrases
55 Ünite 2C : guessing the meaning of new vocabulary from the context, jobs (a/an), listening for specific information, prepositions (in, for, at) Ünite 2D : talking about family, hotel vocabulary (making reservation), possessive –s, writing an informal e-mail / letter, listening for specific information
6Tekrar
7Ünite: 3B : telling the time, daily routines, present simple (meaning, form and usage)
8Ünite 3C – 3D: guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at; pronounciation of /ð/, /θ/;
9Ünite 4A – 4B: identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/,
10Ünite 4A – 4B: identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/,
11tekrar
12Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/
13Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/
14Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Focus 3 SB & MyEnglishLab Pack
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek