BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SB109Türkçe I: Yazılı AnlatımZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
: Yazılı anlatım türleri, imla, noktalama ve yazım kuralları hakkında teorik bilgileri öğrencilere kazandırıp uygulamalı olarak desteklemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Turgay KABAK
Öğrenme Çıktıları
1• Duygu ve düşüncelerini "Yazılı Anlatımın İlkelerine"uygun biçimde anlatabilecektir
2• Üzerinde yazı yazacağı konu hakkında sağlıklı düşünce geliştirir. Geliştirdiği düşünceyi planlı anlatım biçimine uygun ifade eder. Tasarımını yaptığı yazının ana düşüncesini ve yardımcı düşüncesini açıklar.
3• Hazırlayacağı yazının kağıda geçiriliş (biçimsel) yöntemlerini uygulayabilecektir
4• Yazı kâğıdındaki ölçüleri (bırakılacak boşlukları) gösterir. Yazının bölümlerini (paragraflarını) oluşturarak bu bölümleri yazının akışına uygun biçimde kağıtta gösterir. Düşüncelerini düzgün bir yazıyla kağıda aktarır.
5• Düşünce, sanat konulu yazıların yanında iş yazıları da hazırlayabilecektir
6• Sanat yönü olan; öykü, anı, şiir gibi türleri kendi cümleleriyle ifade eder. Makale, fıkra gibi düşünce yazılarını hazırlar. Kurallara uygun, dilekçe, özgeçmiş, rapor, tutanak gibi yazıları hazırlar.
7• Yazılı Anlatım dersi etkinliklerini uygulayabilecektir. Yazılı anlatım çalışmalarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. Çalışmalarına yöneltilen eleştirileri tartışır. Çalışmalarını yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dil, Dillerin Doğuşu Dillerin Toplum ve Kültürle İlişkisi Dilin ulusla ilişkisi Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri Yazılı Anlatımın Temel İlkeleri Yazılı anlatımın temel ilkeleri Yazılı anlatımın temel ilkeleri Kompozisyon Kavramı, Plan ve Çeşitleri, Kompozisyon Kuralları Sanat ve Düşünce Yazıları Cümle ve Sözcük, Cümlenin Ögeleri ve Cümlede Dizilişleri, Cümle Çeşitleri (Kuruluşlarına, Anlamlarına, Yapılarına göre) Noktalama İşaretleri, Yazım Kuralları, Anlatım Bozuklukları Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı Yazılı Anlatım çalışmaları Yazılı Anlatım çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil, Dillerin Doğuşu
2Dillerin Toplum ve Kültürle İlişkisi Dilin ulusla ilişkisi
3Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri
4Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri
5Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri
6Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri
7Kompozisyon Kavramı, Plan ve Çeşitleri, Kompozisyon Kuralları
8Sanat ve Düşünce Yazıları
9Cümle ve Sözcük, Cümlenin Ögeleri ve Cümlede Dizilişleri, Cümle Çeşitleri (Kuruluşlarına, Anlamlarına, Yapılarına göre)
10Noktalama İşaretleri, Yazım Kuralları, Anlatım Bozuklukları
11Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı
12Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı
13Yazılı Anlatım çalışmaları
14Yazılı Anlatım çalışmaları
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şenödeyici, Özer vd. (2015), Yazılı ve Sözlü Anlatım, İstanbul: Kesit Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
ÖÇ7                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek