|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB109 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | : Yazılı anlatım türleri, imla, noktalama ve yazım kuralları hakkında teorik bilgileri öğrencilere kazandırıp uygulamalı olarak desteklemek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Turgay KABAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | • Duygu ve düşüncelerini "Yazılı Anlatımın İlkelerine"uygun biçimde anlatabilecektir | 2 | • Üzerinde yazı yazacağı konu hakkında sağlıklı düşünce geliştirir. Geliştirdiği düşünceyi planlı anlatım biçimine uygun ifade eder. Tasarımını yaptığı yazının ana düşüncesini ve yardımcı düşüncesini açıklar. | 3 | • Hazırlayacağı yazının kağıda geçiriliş (biçimsel) yöntemlerini uygulayabilecektir | 4 | • Yazı kâğıdındaki ölçüleri (bırakılacak boşlukları) gösterir. Yazının bölümlerini (paragraflarını) oluşturarak bu bölümleri yazının akışına uygun biçimde kağıtta gösterir. Düşüncelerini düzgün bir yazıyla kağıda aktarır. | 5 | • Düşünce, sanat konulu yazıların yanında iş yazıları da hazırlayabilecektir | 6 | • Sanat yönü olan; öykü, anı, şiir gibi türleri kendi cümleleriyle ifade eder. Makale, fıkra gibi düşünce yazılarını hazırlar. Kurallara uygun, dilekçe, özgeçmiş, rapor, tutanak gibi yazıları hazırlar. | 7 | • Yazılı Anlatım dersi etkinliklerini uygulayabilecektir. Yazılı anlatım çalışmalarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. Çalışmalarına yöneltilen eleştirileri tartışır. Çalışmalarını yorumlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dil, Dillerin Doğuşu
Dillerin Toplum ve Kültürle İlişkisi Dilin ulusla ilişkisi
Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri
Yazılı Anlatımın Temel İlkeleri
Yazılı anlatımın temel ilkeleri
Yazılı anlatımın temel ilkeleri
Kompozisyon Kavramı, Plan ve Çeşitleri, Kompozisyon Kuralları
Sanat ve Düşünce Yazıları
Cümle ve Sözcük, Cümlenin Ögeleri ve Cümlede Dizilişleri, Cümle Çeşitleri (Kuruluşlarına, Anlamlarına, Yapılarına göre)
Noktalama İşaretleri, Yazım Kuralları, Anlatım Bozuklukları
Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı
Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı
Yazılı Anlatım çalışmaları
Yazılı Anlatım çalışmaları
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dil, Dillerin Doğuşu | | | 2 | Dillerin Toplum ve Kültürle İlişkisi Dilin ulusla ilişkisi | | | 3 | Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri | | | 4 | Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri | | | 5 | Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri | | | 6 | Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri | | | 7 | Kompozisyon Kavramı, Plan ve Çeşitleri, Kompozisyon Kuralları | | | 8 | Sanat ve Düşünce Yazıları | | | 9 | Cümle ve Sözcük, Cümlenin Ögeleri ve Cümlede Dizilişleri, Cümle Çeşitleri (Kuruluşlarına, Anlamlarına, Yapılarına göre) | | | 10 | Noktalama İşaretleri, Yazım Kuralları, Anlatım Bozuklukları | | | 11 | Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı | | | 12 | Dilekçe, Rapor, Tutanak, Mektup Yazımı | | | 13 | Yazılı Anlatım çalışmaları | | | 14 | Yazılı Anlatım çalışmaları | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Şenödeyici, Özer vd. (2015), Yazılı ve Sözlü Anlatım, İstanbul: Kesit Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|