Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SB107 | Sosyoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyoloji biliminin kuruluşu ve konu alanı hakkında bilgi kazandırmak. Sosyoloji ve eğitim arasındaki ilişkileri irdelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Turgay KABAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | • Genel sosyolojik bir bakış açısını tanımlayabilecektir. | 2 | • Sosyolojik düşüncenin kökenlerini ve sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak gelişimini anlatır | 3 | • Sosyolojik yöntemin temel özelliklerini ve sosyolojik araştırmanın aşamalarını tanımlar | 4 | • Geleneksel ve çağdaş sosyoloji teorilerinin temel özelliklerini sıralar | 5 | • Birey, grup ve toplum arasındaki karşılıklı sosyal etkileşim sürecini kavrayabilecektir. | 6 | • Kültür ve toplumsallaşma kavramlarını tanımlar. | 7 | • Toplumsallaşma sürecinin işlevini açıklar. | 8 | • Toplumsal ilişki ve etkileşimler açısından toplumsal inşa sürecini özetler. | 9 | • Yapısal ilişkilerin bireysel davranışı şekillendirme sürecini açıklar | 10 | • Sosyolojik düşünce temelinde toplumsal kurumları kavrayabilecektir. Temel toplumsal kurumları ve genel özelliklerini tanımlar. | 11 | • Toplumsal kurumların işlevlerini ve karşılıklı bağımlılıklarını açıklar. Toplumsal kurumlara yönelik çeşitli yaklaşımların iddialarını özetler. | 12 | • Temel toplumsal kurumlara ve aralarındaki karşılıklı ilişkiye ilişkin çok boyutlu bir bakış açısı belirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojiye giriş
Sosyolojinin tarihçesi
Sosyolojinin araştırma teknik ve yöntemleri
Kültür
Toplumsallaşma
Toplumsallaşma
Aile kurumu
Eğitim kurumu
Ekonomi
Kentleşme
Kentleşme
Toplumsal tabakalaşma
Toplumsal değişme
Küreselleşme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyolojiye giriş | | | 2 | Sosyolojinin tarihçesi | | | 3 | Sosyolojinin araştırma teknik ve yöntemleri | | | 4 | Kültür | | | 5 | Toplumsallaşma | | | 6 | Toplumsallaşma | | | 7 | Aile kurumu | | | 8 | Eğitim kurumu | | | 9 | Ekonomi | | | 10 | Kentleşme | | | 11 | Kentleşme | | | 12 | Toplumsal tabakalaşma | | | 13 | Toplumsal değişme | | | 14 | Küreselleşme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bouthoul Gaston (2016), Sosyoloji Tarihi, İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|