|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB401B | Afetler ve Afet Yönetimi | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin afetleri sınıflandırmalarını sağlamak, öğrencilerde afet bilinci oluşturmak ve afetlerin zararlarının azaltılabilmesi için işbirliği yaparak çalışmalarda bulunmalarının önemini kavratmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Afet kavramının ve türlerinin bilincine varır. | 2 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkilerini değerlendirir, | 3 | Afete hazırlık için afet yönetimi döngüsü çerçevesinde gerekli planlamaları yapabilir | 4 | Türkiyede ve dünyada afet çalışmaları hakkında bilgi edinir | 5 | Türkiye´yi en çok etkileyen afetlerin başında gelen deprem, heyelan ve sellerin etkilerinin azaltılması için ne gibi önlemlerin alınacağını öğrenir | 6 | Afet yönetiminde koordinasyonun önemini kavrar | 7 | Acil ve afet koordinasyon merkezleri ile işbirliği yapmanın önemini fark eder. | 8 | Afet yönetiminde etik değerlerin önemini bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması; afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; doğal ve beşeri afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; Türkiye?de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Afet ve risk kavramları | | | 2 | Afet, risk ve zararlarının azaltılması | | | 3 | Afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık | | | 4 | Doğal ve beşeri afetler | | | 5 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri | | | 6 | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Türkiyede ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları | | | 9 | Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri | | | 10 | Afet yönetiminde etik değerler | | | 11 | Proje Sunumları | | | 12 | Proje Sunumları | | | 13 | Proje Sunumları | | | 14 | Proje Sunumları | | | 15 | Genel Sınava Hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1--Hyogo Framework for Action (2005-2015), 2007, Building the resilience of Nations and Communities, United Nations, ISDR Publication 1037, Geneva.
2-Smith, K. 2000, Environmental Hazards, Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420p.
3-UDSEP (2012-2023), 2011, Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı, T.C.Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 83 sayfa, Ankara.
4-Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, 2007, Resmi Gazete 6.Mart.2007, Sayı: 26454.
5- Özey, R., 2006, Afetler Cografyası. Aktif Yayınevi, _İstanbul
6- Şahin, C. ve Sipahioğlu Ş. (2002). Doğal Afetler ve Türkiye. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|