Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB304B | Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal bilgiler ders kapsamında sözlü ve yazılı edebiyat hakkında bilgi sahibi olabilme.
Sosyal bilgiler ders kazanımlarının uygulanmasında sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerini etkin kullanabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim kaynağı olarak mit anlayışını kavrayabilme | 2 | Türk mitolojik düşünce ve değer sistemini kavrayabilme. | 3 | Türk kültür ve medeniyetinin değişimini, gelişimini ve sürekliliğini edebi ürünler vasıtasıyla öğrenebilme. | 4 | Sözlü geleneği ve bu geleneğe ait metinleri tanıyabilme | 5 | Yazılı geleneği ve bu geleneğe ait metinleri tanıyabilme | 6 | Edebi ürünleri sosyal bilgiler ders kazanımları doğrultusunda etkinlik örneği olarak planlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Mit ve mitin özellikleri;
Miti oluşturan etmenler;
Mitin diğer türlerden farkı;
Destan ve destanın özellikleri;
Destanı oluşturan etmenler;
Sözlü ve yazılı destanlar;
Destanların ortak özellikleri;
Seyahatname ve gezi yazıları, gezi türü ve seyahatnamenin karşılaştırılması;
Tarihi romanlar, mitos, keşifler, şiir ve hikâyeler, denemeler ve belgesellerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması ve uygulanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mit ve mitin özellikleri; miti oluşturan etmenler; mitin diğer türlerden farkı. | | | 2 | Mit ve mitin özellikleri; miti oluşturan etmenler; mitin diğer türlerden farkı. | | | 3 | Sosyal bilgiler ve edebiyat | | | 4 | Destanlar ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 5 | Destanlar ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 6 | Efsaneler ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 7 | Şiir ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 8 | Dönem Ara Sınavı | | | 9 | Tarihi romanlar ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 10 | Hikayeler ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 11 | Seyahatnameler- gezi yazıları ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 12 | Masallar ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 13 | Halk hikayeleri ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 14 | Atasözleri ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 15 | Türküler ile sosyal bilgiler öğretimi | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Halil Tokcan (2016). Sosyal bilgilerde sözlü ve yazılı edebiyat incelemeleri. Ankara: Pegem Akdemi
Cemil Öztürk, Sevgi Coşkun Keskin, Rahmi Otluoğlu (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve yazılı materyaller. Ankara: Pegem Akademi
Fuzuli Bayat (2007). Mitolojiye giriş. İstanbul: Ötüken
Fuzuli Bayat (2007). Türk mitolojik sistemi I. İstanbul: Ötüken
Bahaeddin Ögel (2014). Türk Mitolojisi I. Ankara: Türk Tarih Kurumu
Bahaeddin Ögel (2014). Türk Mitolojisi II. Ankara: Türk Tarih Kurumu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ6 | 2 | 5 | | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|