BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SB305BSosyal Bilgiler Öğretimi 1Zorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; temel eğitim kurumlarında (ilkokul) öğrencilerin Sosyal bilgiler dersine ilişkin değer kazanım ve becerilerin programda öngörülen temel esaslara uygun bir biçimde gerçekleştirilmesi, bireylerin toplumsal varoluşunun sağlanması, etkin, demokratik vatandaşların yetiştirilmesi sosyal dünyaya ilişkin karşılaşın problemlere akılcı çözümlerin üretilmesi amacıyla öğretmen adaylarına gerek uygulamalı gerek teorik olarak öğretimi sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını kavrama.
2Sosyal Bilgiler Öğretim Programının vizyonu ve temel yaklaşımını anlama
3Yapılandırmacı yaklaşımın temel ilkelerini benimseme
4Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama
5Sosyal Bilgiler Dersinde kullanılabilecek araç-gereçleri tanıma
6Sosyal Bilgiler Dersinde ölçme ve değerlendirmeye özgü temel ilke ve kavramları anlama
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eği- timi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyal Bilgiler Öğretimi: Tanım, Kapsam, Amaç ve İçerikDers içeriği hakkında genel bilgiler
2Sosyal bilgiler ve Sosyal bilim disiplinleriKonu aktarımı
3Sosyal bilgiler programının ögeleri,Konu aktarımı
4Güçlü Sosyal bilgiler öğretimi Konu aktarımı
5Yapılandırmacılık, yapılandırmacı Sosyal bilgiler eğitimi,Konu aktarımı
6Sosyal bilgiler eğitiminde etkinlik geliştirme,Konu aktarımı
7Sosyal bilgiler öğretiminde kavram öğretimi,Konu aktarımı
8Ara SınavKonu aktarımı
9Öğrenme döngüleri (Kolb,1984 Lawson,1992 Bybee, Trowbridge,2006 teorisi )Konu aktarımı
10Sosyal bilgilerde ölçme ve değerlendirmeKonu aktarımı
11Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı derslerKonu aktarımı
12Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı derslerKonu aktarımı
13Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı derslerKonu aktarımı
14Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı derslerKonu aktarımı
15Sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik uygulamalı derslerKonu aktarımı
16Final SınavıKonu aktarımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEB, (2010) İlköğretim 5.Sınıf Sosyal bilgiler Ders Kitabı Ankara MEB Yayıncılık. Yardımcı Kitaplar: • Sunal, C.S & Haas, M.E.(2005) Social Studies For Elementary And Middle Grades A Constructivist Approach Second Edition. Pearson education. • Sunal, C.S & Haas, M.E.(2012) Social Studies For Elementary And Middle Grades A Constructivist Approach 4th Edition. Pearson education. • Zarrilo, J.J.(2000). Teaching Elementary Social Studies Principles and Applications Library Of Congress in Publications Data . • Preston, R.. C. & Herman, W. L (1974). Teaching Social Studies in the Elementary School. Holt Rinehart and Winston Inc. New York. • Safran, M. (2008). Sosyal bilgiler Öğretimine Bakış: Bayram Tay & Adem ÖCAL (Ed.). Özel Öğretim Yöntemleri ile Sosyal bilgiler Öğretimi (s. 2-19). Ankara: Pegem A Yayıncılık • MEB.(2005). İlköğretim Sosyal bilgiler Ders 4-5.Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım8324
Uygulama/Pratik5840
Bireysel Çalışma9218
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12222
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek