Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB206B | Vatandaşlık Bilgisi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Toplumdaki demokratik hayatı yorumlayabilecektir.
• Devlet şekillerini yorumlayabilecektir.
• Temel insan hakları ve ödevleri açıklayabilecektir.
• Anayasa ve anayasal kurumları yorumlayabilecektir.
• Türkiye Cumhuriyeti’nin temel nitelikleri ve yapısını açıklayabilecektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan ve toplum kavramlarını kavrayabilme. | 2 | Toplum kurallarını kavrayabilme. | 3 | Devlet kavramını ve devletin görevlerini kavrayabilme. | 4 | Anayasa ve yapılış şeklini ve Türkiye Cumhuriyeti anayasasının içeriğini kavrayabilme. | 5 | Türkiye Cumhuriyeti devletinin anayasal organlarını ve görevlerini kavrayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Programın tanıtımı, Kaynak tarama
İnsan ve toplum ilişkisi
Tarih boyunca vatandaşlığın gelişimi
Toplum hayatının düzenleyen kurallar, ailede, çevrede demokratik hayat
Devlet kavramı ve devlet şekilleri, tarihsel süreçte egemenlik kavramı
Devlet kavramı ve devlet şekilleri, tarihsel süreçte egemenlik kavramı
Temel insan hakları
Temel insan hakları
Türkiye'de anayasal gelişmeler
Anayasa, Anayasal kurumlar, anayasal yaşam
Anayasa, anayasal kurumlar ve anayasal yaşam
Türk devlet geleneği ve Türkiye Cumhuriyetinin genel yapısı
Türk devlet geleneği ve Türkiye Cumhuriyeti Devletinin genel yapısı
Türkiye Cumhuriyetinin yapısı ve ilkeleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan ve toplum. Toplum Hayatını Düzenleyen Kurallar, Ahlak Kuralları | | | 2 | Aile Kavramı ve Ailenin toplumdaki yeri. Türklerde Aile, Ailede demokratik Yapı | | | 3 | Aile, okul ve çevrede demokratik hayat | | | 4 | Devlet ve devlet şekilleri | | | 5 | Tarihsel süreç içinde egemenlik ve egemenlik anlayışının evrimi | | | 6 | Temel hak ve ödevler | | | 7 | Anayasa, ortaya çıkışı, diğer yasalardan farkı | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türk Toplumunda Anayasalar | | | 10 | Anayasal kurumlar | | | 11 | Anayasal yaşam | | | 12 | Türk devlet geleneği | | | 13 | Türkiye Cumhuriyeti’nin temel nitelikleri | | | 14 | Türkiye Cumhuriyeti’nin temel nitelikleri, Merkezi idare | | | 15 | Taşra Teşkilatları, | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kıncal, R. Y. (2002). Vatandaşlık bilgisi. Mikro.Durmuş, Y. (2002). Üniversiteler için vatandaşlık bilgisi. Çizgi KitabeviÇiftçi, A. (2008). Vatandaşlık Bilgisi Demokrasi ve İnsan Hakları. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.Duman, T., & Karakaya, N. Y. N.(2001). Vatandaşlık Bilgisi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|