BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SB204BBilim, Teknoloji ve ToplumZorunlu242
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Bilim, teknoloji ve sosyal değişim kavramları arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. • Bilim kavramını tanımlar. • Teknoloji kavramını tanımlar. • Sosyal değişim kavramını tanımlar. • Bilim ve teknoloji kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar. • Bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkisini açıklar. • Bilim ve teknolojinin tarihsel gelişimini açıklayabilir. • Sosyal Bilgiler dersi için Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişim öğrenme alanına dönük etkinlikler planlayabilecek ve uygulayabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Furkan ALTUNAY
Öğrenme Çıktıları
1Bilim, teknoloji ve sosyal değişim kavramları arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
2Bilim ve teknolojinin sosyal değişime etkilerini açıklayabilme.
3Bilim ve teknolojinin tarihsel gelişimini açıklayabilme.
4Ünlü Türk ve yabancı bilim adamlarını tanıyabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı Bilim ve Bilimin Doğası Geçmişte ve Günümüzde Bilim ve Teknoloji İlişkisi Geçmişte ve Günümüzde Bilim ve Teknoloji İlişkisi Bilim-Teknoloji, Toplum ve Sosyal Değişim Ünlü Türk ve Yabancı Bilim Adamları İnsanlığın Ortak Bilim Mirası Ünlü Türk ve Yabancı Bilim Adamları İnsanlığın Ortak Bilim Mirası Ünlü Türk ve Yabancı Bilim Adamları İnsanlığın Ortak Bilim Mirası Çağdaş Bilimsel Gelişmelerin Toplumsal Yaşama Etkisi İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme öğrenme alanı Sosyal Bilgiler Ders Kitabı ve Öğrenci Çalışma Kitabında Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme Öğrenme alanı Sosyal Bilgiler Dersinde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişime Öğrenme Alanına Yönelik Örnek Uygulamaların Sunulması Sosyal Bilgiler Dersinde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişime Öğrenme Alanına Yönelik Örnek Uygulamaların Sunulması Sosyal Bilgiler Dersinde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişime Öğrenme Alanına Yönelik Örnek Uygulamaların Sunulması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme
2Tarih Öncesi ve Eski Çağ Uygarlıklarında Bilim, Teknoloji ve Toplum
3Orta Çağ'da Dünya’da Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
4Orta Çağ'da Türk İslam Dünyasında Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
5Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
6Bilim, Teknoloji ve Toplum
7Yeni ve Yakın Çağlarda Dünyada Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme
8Ara sınav
9Evren
10İnsan ve genetik
11I. Dünya Savaşı Döneminde Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
12Ecosytem
13I. ve ıI. Dünya savaşları arasında Dünyada bilim, teknoloji ve sosyal değişme
14II. Dünya Savaşı Sonrasında Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme
15Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Koyre, A. (2000). Bilim Tarihi Yazıları. (Çev: Kurtuluş Dinçer). Ankara: TÜBİTAK Yayınları.• Perkins, D. (2001). Arşimet’in Banyo Küveti: Atılımcı Düşünüş Sanatı ve Mantığı. (Çev: Celal Kapkın). İstanbul: Evrim Yayınevi Ata, B. (2013). Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme. Pegem Akademi. Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek