Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB201B | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sosyal bilgiler öğretme ve öğrenmede etkili temel kuram ve yaklaşımları kavratma ve bunları değerlendirme becerisini kavratmadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TAŞYÜREK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları betimleyebilme,
Sosyal bilgiler öğretiminde etkili olan öğrenme kuramlarını kullanabilme,
Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumlu yönlerini değerlendirebilme,
Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumsuz yönlerini değerlendirebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Buluş, Sunuş ve Araştırma İnceleme Stratejileri, KWL ve SQ3R Stratejileri, İşbirlikli Öğrenme, Yapılandırmacılık, Bazı Öğrenme-Öğretim Yaklaşımları, Sosyal Bilgilerde Karikatür Kullanımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Buluş, Sunuş ve Araştırma-İnceleme Yaklaşımları ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde
Kullanımı | | | 2 | Buluş, Sunuş ve Araştırma-İnceleme Yaklaşımları ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde
Kullanımı | | | 3 | KWL ve SQ3R Stratejileri ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı | | | 4 | Yapılandırmacı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Bilişsel Yapılandırmacılık, Sosyal Yapılandırmacılık, Radikal Yapılandırmacılık. | | | 5 | İşbirlikli Öğrenme Modeli ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı | | | 6 | Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Programlı Öğretim, Modüler Öğretim, Mikro Öğretim, Benzetişimle Öğretim, Aktif Öğrenme) | | | 7 | Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Temel Öğretme Modeli, Caroll’un Okulda Öğrenme Modeli,Etkin Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Basamaklı Öğretim, Yaşam Boyu Öğrenme, Uzaktan Eğitim, İnternet Tabanlı Öğretim, Dizgeli Eğitim) | | | 10 | Öğrenme-Öğretme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı | | | 11 | Ters Yüz Sınıf Modeli ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı | | | 12 | Ters Yüz Sınıf Modeli ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı | | | 13 | Durumlu Öğrenme ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı | | | 14 | Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımı | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Zarillo, James. Teaching Elementary Social Studies, Principles and Applications. Pearson Education Inc. (2008)
Safran, Mustafa ( Ed). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A Yayınları, (2009)
Değirmenci, Yavuz ve Taşyürek, Zeynep (Eds). (2021). Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Strateji-Yöntem-Teknik). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Sönmez, Veysel (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
Ekici, Gülay ve Güven, Meral (Eds). (2019). Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|