Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR9B | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilerin etkili sınıf yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve donanımı kavramaları ve kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir | 2 | Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir | 3 | Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler | 4 | Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler | 5 | İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sınıf yönetim modelleri, motivasyon, sınıf içi iletişim, etkileşim, öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikoloj ik faktörler, uygun öğrenme ortamı oluşturma, öğrenciler için çeşitli aktiviteler hazırlama, zaman idaresi, sınıf içi disiplinsiz davranışlar konusunda neler yapılabileceği, olumlu davranışları özendirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim Örgütü: Okulun Özellikleri, Öğrenci, Öğretmen,
| | | 2 | Örgüt ve Yönetim Kavramları
| | | 3 | Toplumsal Bir Sistem Olarak Sınıf
| | | 4 | Sınıf Yönetiminin Temelleri
| | | 5 | Sınıf Yönetimi Modelleri
| | | 6 | Sınıfın Fiziksel Düzeni
| | | 7 | Sınıf kuralları ve sınıfta istenmeyen davranışlarla baş etme yöntemleri
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Sınıfta Zaman Yönetimi
| | | 10 | Sınıfta İletişim Süreci
| | | 11 | Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
| | | 12 | Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
| | | 13 | Sınıf Lideri Olarak Öğretmen
| | | 14 | Okul Çevre İlişkileri - Öğretmen Veli Görüşmeleri
| | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|