Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR10B | Eğitimde Ahlak ve Etik | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin/bireylerin ahlak ve etik kuralları ile ilgili karşılaşılacakları olası durumları analiz edip bireysel olarak alacağı kararlarda ve mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesinde ona yol göstermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kadir KAPLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ahlak ve etik özelindeki temel kavramları ve ilkeleri kavrayabilmek | 2 | Öğretmenlik mesleği ile etik ilkeler arasındaki ilişkileri analiz edip anlamlandırmak | 3 | Gerçek yaşamda karşılaşılan etik sorunlarda ilke, model ve kuramlarını uygulayabilmek | 4 | Etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını değerlendirebilmek | 5 | Ahlaklı olmaya ve etik davranmaya istekli olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar; etik ilke, kod, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşları ile (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak idareci ve öğretmen. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
| | | 2 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
| | | 3 | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
| | | 4 | Sosyal ve Kültürel yönleriyle öğretmenlik mesleği
| | | 5 | Ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
| | | 6 | Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
| | | 7 | Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | | | 10 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
| | | 11 | Türkiye'de eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler | | | 12 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
| | | 13 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | | | 14 | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
| | | 15 | Ahlaki/etik bir lider olarak idareci ve öğretmen | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Levent, F. (2019). Eğitimde ahlak ve etik. Nobel Yayıncılık.
Günay, M. (2022). Eğitimde ahlak ve etik. Çizgi Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|