|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR6B | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim öğretimde kullanılan plan çeşitlerini kavrayabilme. | 2 | Eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklayabilme. | 3 | Öğretimde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrayabilme. | 4 | Eğitimde kullanılan temel öğretim yaklaşımlarını açıklayabilme. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirmede temel kavramlar, programın tarihsel gelişimi | | | 3 | Programın temel öğeleri, hedef çeşitleri, hedef belirleme | | | 4 | Program çeşitleri, programın özellikleri, temel program kuramları | | | 5 | Program geliştirmenin dayanakları, yaklaşımları ve modelleri, eğitimde hedeflerin sınıflandırılması | | | 6 | Öğretim ilkeleri (öğrenciye görelik, yakından uzağa, bilinenden bilinmeyene, açıklık, somuttan-soyuta, ekonomiklik, hayatilik, yaparak yaşayarak öğrenme) | | | 7 | Öğretimin planlanması ve uygulama (Planlı çalışmanın önemi, gerekliliği, öğretim planlarının türleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan, ders planı, plan hazırlamanın aşamaları) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretim - öğrenme teorileri (Davranışçı yaklaşım, Bilişsel Gestalt yaklaşımı, bilgi işlem yaklaşımı, sosyal bilişsel yaklaşım, Nöro-fizyolojik yaklaşım, yapısalcı yaklaşım, çoklu zeka kuramı) | | | 10 | Başlıca öğretim stratejileri (Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme stratejisi, tam öğrenme, işbirlikçi öğrenme) | | | 11 | Eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri (düz anlatım, gösterip yaptırma, Örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi) | | | 12 | Öğretimde tartışma yöntemleri (Grup tartışması, büyük grup tarışması, münazara, panel, forum, sempozyum, kollegyum, seminer, vızıltı (fısıltı) grupları | | | 13 | Proje tabanlı öğretim yöntemi teorisi ve uygulaması | | | 14 | Öğretim teknikleri (soru-cevap, gösteri, beyin fırtınası, drama, rol oynama, model ve benzeşim, altı şapkalı düşünme tekniği, görüş geliştirme, mikro-öğretim, eğitsel oyunlar, deney ve laboratuar, istasyon, konuşma halkası, sokrat tartışması) | | | 15 | Sınıf dışı öğretim teknikleri (gezi-gözlem, görüşme, ödev); Öğretim araç ve gereçleri | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|