|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-ZR7B | Türk Dili II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin düşünceye dayalı yazılarda ve resmî yazı türlerinde, akademik/ bilimsel yazı dilinde Türkçeyi etkili ve doğru bir şekilde kullanabilmesini sağlamak.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Öğrenciler, düşünceye dayalı yazı türlerini öğrenir.
2. Öğrenciler, deneme, makale,eleştiri,fıkra(köşe yazısı) biyografi,otobiyografi, söyleşi, röportaj, gezi yazısı, öz geçmiş , anı, günlük vb. yazı türleri ve resmi yazı türleri(dilekçe, tutanak,karar,rapor vb.) oluşturmayı öğrenir.
3. Öğrenciler, akademik yazı türleri konusunu öğrenir.
4. Öğrenciler, bilimsel yazılar oluşturulması sürecindeki aşamaları öğrenir.
5. Öğrenciler, akademik(bilimsel) yazılarda yer alan açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma,özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeleri öğrenir.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Düşünceye dayalı yazı türleri (deneme, makale,eleştiri,fıkra(köşe yazısı) biyografi,otobiyografi, söyleşi, röportaj, gezi yazısı, öz geçmiş , anı, günlük), resmî yazı türleri, akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma,özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Düşünceye dayalı yazı türleri (deneme, makale,eleştiri) | | | 2 | Düşünceye dayalı yazı türleri (fıkra/köşe yazısı, biyografi,otobiyografi) | | | 3 | Düşünceye dayalı yazı türleri (söyleşi, röportaj, gezi yazısı) | | | 4 | Düşünceye dayalı yazı türleri (öz geçmiş , anı, günlük) | | | 5 | Resmi yazı türleri (dilekçe,tutanak, karar, rapor) | | | 6 | Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım | | | 7 | Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma) | | | 10 | Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları | | | 11 | Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma) | | | 12 | Başlık yazma,özetleme, anahtar kelime yazma | | | 13 | Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler | | | 14 | Akademik metin yazma uygulamaları. | | | 15 | Akademik metin yazma uygulamaları. | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Kavcar, C., Oğuzkan, F., Aksoy, Ö. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayıncılık, Karaalioğlu, S.K. (1992). Yazmak ve Konuşmak Sanatı Kompozisyon, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. Göğüş, B., (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi, Ankara: Kadıoğlu Matbaacılık.
Ergin,M. (2003). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Boğaziçi Yay.
Eker, S, (2010).Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları,
Aktaş, Şerif ve Gündüz, Osman (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.
Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler.
(4.Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (12. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Şimşek,H. ve Yıldırım,A. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|