BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-ZR7BTürk Dili IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin düşünceye dayalı yazılarda ve resmî yazı türlerinde, akademik/ bilimsel yazı dilinde Türkçeyi etkili ve doğru bir şekilde kullanabilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenciler, düşünceye dayalı yazı türlerini öğrenir. 2. Öğrenciler, deneme, makale,eleştiri,fıkra(köşe yazısı) biyografi,otobiyografi, söyleşi, röportaj, gezi yazısı, öz geçmiş , anı, günlük vb. yazı türleri ve resmi yazı türleri(dilekçe, tutanak,karar,rapor vb.) oluşturmayı öğrenir. 3. Öğrenciler, akademik yazı türleri konusunu öğrenir. 4. Öğrenciler, bilimsel yazılar oluşturulması sürecindeki aşamaları öğrenir. 5. Öğrenciler, akademik(bilimsel) yazılarda yer alan açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma,özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeleri öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Düşünceye dayalı yazı türleri (deneme, makale,eleştiri,fıkra(köşe yazısı) biyografi,otobiyografi, söyleşi, röportaj, gezi yazısı, öz geçmiş , anı, günlük), resmî yazı türleri, akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma,özetleme, anahtar kelime yazma; bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Düşünceye dayalı yazı türleri (deneme, makale,eleştiri)
2Düşünceye dayalı yazı türleri (fıkra/köşe yazısı, biyografi,otobiyografi)
3Düşünceye dayalı yazı türleri (söyleşi, röportaj, gezi yazısı)
4Düşünceye dayalı yazı türleri (öz geçmiş , anı, günlük)
5Resmi yazı türleri (dilekçe,tutanak, karar, rapor)
6Akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım
7Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.)
8Ara Sınav
9İddia, önerme yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma)
10Bilimsel raporların ve makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları
11Açıklama, tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma)
12Başlık yazma,özetleme, anahtar kelime yazma
13Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler
14Akademik metin yazma uygulamaları.
15Akademik metin yazma uygulamaları.
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Kavcar, C., Oğuzkan, F., Aksoy, Ö. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayıncılık, Karaalioğlu, S.K. (1992). Yazmak ve Konuşmak Sanatı Kompozisyon, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. Göğüş, B., (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi, Ankara: Kadıoğlu Matbaacılık. Ergin,M. (2003). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Boğaziçi Yay. Eker, S, (2010).Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, Aktaş, Şerif ve Gündüz, Osman (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları. Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. (4.Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık. Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (12. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Şimşek,H. ve Yıldırım,A. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı1150150
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek