Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-ZR5B | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Lozan Antlaşmasından yakın döneme kadar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi'nde iç ve dış gelişmelerin aktarılması, Atatürk ilke ve inkılaplarının kavratılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Cihat Taşkesenlioğlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lozan Antlaşması ve sonrasında Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal ve Ekonomi alanlarında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir | 2 | Türk İnkılap hareketinin temel ilkelerini (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) ve bütünleyici ilkeleri tanımlayabilir. | 3 | Atatürk dönemi Türkiye'nin iç ve dış politikalarını açıklayabilir. | 4 | Atatürk sonrası Türkiye'nin iç ve dış politikalarını açıklayabilir, II. Dünya Savaşı'nda Türkiye'nin durumunu kavrayabilir. | 5 | Çok Partili hayata geçişi, yakın dönemde meydana gelen olayları ve günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Lozan Antlaşması, Siyasi, Hukuki, Eğitim ve Kültür, Toplumsal Yaşam ve Ekonomi, Ulaşım alanlarında yapılan inkılap hareketleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, Atatürk İlkeleri. Atatürk sonrası Türkiye: İsmet İnönü dönemi, II. Dünya Savaşı, Demokrat Parti dönemi, 1960 Darbesi ile 1980 darbesi arası Türkiye, 1980 Darbesinden günümüze kadar olan gelişmeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Lozan Barış Antlaşması Önemi ve Sonuçları | | | 2 | Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar | | | 3 | Siyasi Alanda Yapılan İnkılâplar II | | | 4 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar | | | 5 | Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar | | | 6 | Sosyal ve Ekonomik Alanda Yapılan İnkılâplar | | | 7 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932) | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1932-1938) | | | 10 | Atatürk İlkeleri | | | 11 | İsmet İnönü Dönemi, II. Dünya Savaşı | | | 12 | Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi | | | 13 | 1960-1980 Döneminde Türkiye-I | | | 14 | 1960-1980 Döneminde Türkiye-II | | | 15 | 1980 Darbesi ve Sonrasında Türkiye’de Siyasi Gelişmeler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Ders Notları, Bayburt Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
• Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi, Yalçın D. ve diğerleri (2012)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık, Doğan O. (2011)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010)
• Atatürk İlkeleri ve İnkılâp TarihiI-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|