|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-ZR3B | Türk Dili I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini yazım kurallarına uygun bir şekilde ifade edebilmelerini sağlamak, yazım kurallarını ve resmi yazışmaların formatı ile ilgili bilgilendirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okt . Ahmet AKPINAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Türk dilinin kurallarını öğretir.
2. Dili günlük hayatta etkin kullanabilmeyi öğretir.
3. Yazma konusunda kendisine güven duymayı öğretir.
4. Edebî türleri tanıtır
5. İletişimi güçlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dilin tanımı ve önemi; dil kültür ilişkisi; yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imla kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri, (anı, fıkra, hikâye, eleştiri, roman, vb.), formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.), makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dilin tanımı ve önemi | | | 2 | dil - kültür ilişkisi | | | 3 | yazı dili ve özellikleri | | | 4 | yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar | | | 5 | imla kuralları ve noktalama işaretleri | | | 6 | yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, | | | 7 | paragraf yazımı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları | | | 10 | seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi | | | 11 | kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme | | | 12 | çeşitli yazı türleri, (anı, fıkra, hikâye, eleştiri, roman, vb.) | | | 13 | formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.)
makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma | | | 14 | makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri. | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- İbrahim KIBRIS, Türkçe 2: Sözlü Anlatım, Kök Yayıncılık, 2011, Ankara. 2- Sıddık AKBAYIR, Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara. 3- Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül CELEPOĞLU, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2008, Ankara. 4- Turan TEMUR, Ahmet ÇAKIROĞLU, Etkinliklerle Yazılı ve Sözlü Anlatım, Pegem Akademi Yayınevi, 2011, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 2 | 2 | 4 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 20 | 2 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 | Okuma | 20 | 1 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|