|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB407 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | Zorunlu | 4 | 7 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Osmanlının son dönemlerinden Atatürk sonrası döneme kadar olan gelişmeleri öğrencilere aktarmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Osmanlı devletinin son dönemlerini açıklayabilecektir.
| 2 | Kurtuluş Savaşı sürecini ve bağımsızlığın kazanılmasını değerlendirebilecektir.
| 3 | Yeni Türk devletinin yeniden yapılanma ve çağdaşlaşma sürecini açıklayabilecektir.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | 1Kurtuluş Savaşı öncesi Osmanlı Devleti
1.Dünya Savaşı ve Mondros Ateşkes Antlaşması
İşgaller ve Kuvayımilliye
Kongreler Dönemi
TBMM'nin açılışı
TBMM'nin açılışı
Mudanya ve Lozan Barış Antlaşması
Atatürk Devrimleri ve Hedefleri
Atatürk Devrimleri ve Hedefleri
Atatürk Devrimleri ve Hedefleri
Atatürk Devrimlerinin İlkeleri ve Niteliği
Atatürk Devrimlerinin İlkeleri ve Niteliği
Atatürk döneminde uygulanan dış siyaset
Atatürk sonrası dönem | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kurtuluş Savaşı öncesi Osmanlı Devleti
| | | 2 | 1.Dünya Savaşı ve Mondros Ateşkes Antlaşması
| | | 3 | İşgaller ve Kuvayımilliye
| | | 4 | Kongreler Dönemi
| | | 5 | TBMM'nin açılışı
| | | 6 | TBMM'nin açılışı
| | | 7 | Mudanya ve Lozan Barış Antlaşması
| | | 8 | Atatürk Devrimleri ve Hedefleri
| | | 9 | Atatürk Devrimleri ve Hedefleri
| | | 10 | Atatürk Devrimleri ve Hedefleri
| | | 11 | Atatürk Devrimlerinin İlkeleri ve Niteliği
| | | 12 | Atatürk Devrimlerinin İlkeleri ve Niteliği
| | | 13 | Atatürk döneminde uygulanan dış siyaset
| | | 14 | Atatürk sonrası dönem
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ATEŞ,Toktamış.Demokrasi.Filiz kitapevi,İstanbul :1991Arslanoğlu,İbrahim.Türkiye’de Demokrasinin Tarihsel Gelişimi,Gazi Ünv.Eğt.Fak. AnkaraDAĞI, İhsan,Necati Polat. Demokrasi ve İnsan Hakları El Kitabı. TDV. yayınları, Ankara :1999DAĞI, İhsan, Necati Polat. Herkes İçin Demokrasi ve İnsan Hakları. Liberte yayınları, Ankara :2004MUMCU, Ahmet.İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri.Savaş Yayınları, Ankara :1992 SARTORİ,Giovanni. Demokrasi Teorisine Geri Dönüş. Çev:Tunçer Karamustafaoğlu, Mehmet Turhan, Yetkin Yayım evi, Ankara :1996ŞAKAR,Müjdat. 1982 Anayasası ve Öteki Anayasalar. Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul :1994Yavuz,Bülent.”Çoğulcu Demokrasi Anlayışı ve İnsan Hakları”Gazi Ünv.Hukuk Fak. Der.C .XIII,Y.2009,Sa.1-2ATALAR,Ömer.Avrupa Birliği ve İnsan Hakları.Başbakanlık Yayınları,Ankara :2002DAĞI, İhsan,Necati Polat. Demokrasi ve İnsan Hakları El Kitabı. TDV. yayınları, Ankara :1999DAĞI, İhsan, Necati Polat. Herkes İçin Demokrasi ve İnsan Hakları. Liberte yayınları, Ankara :2004DOĞAN, ismail. Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları. Pegem Yayıncılık , Ankara :2002KARPAT,Kemal H. Türk Demokrasi Tarihi. AFA.Yayınları,İstanbul .1996 SARTORİ,Giovanni. Demokrasi Teorisine Geri Dönüş. Çev:Tunçer Karamustafaoğlu, Mehmet Turhan, Yetkin Yayım evi, Ankara :1996ALTUNYA,Niyazi.Vatandaşlık Bilgisi.Nobel Yayınları,Ankara :2003ANAR,Erol. İnsan Hakları Tarihi. Ceylan Matbaacılık, İstanbul .1996ATALAR,Ömer.Avrupa Birliği ve İnsan Hakları.Başbakanlık Yayınları,Ankara :2002ÇAVDAR,Tevfik. Türkiye nin Demokrasi Tarihi.Cilt:1-2,İmge yayınları,Ankara:2000KARPAT,Kemal H. Türk Demokrasi Tarihi. AFA.Yayınları,İstanbul .1996 YÖRÜK,Ayşe Tülin,Selman Karakul. “Çağdaş Toplumda İnsan Haklarının Doğuşu ve Gelişimi” Çağdaş Yaşam Çağdaş İnsan. Ed: Gürhan Can, And.Ünv.yayınları, Eskişehir.1998 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|