BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-SB201Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim YaklaşımlarıZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sosyal bilgiler öğretme ve öğrenmede etkili temel kuram ve yaklaşımları kavratma ve bunları değerlendirme becerisini kavratmadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep TAŞYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları betimleyebilme, Sosyal bilgiler öğretiminde etkili olan öğrenme kuramlarını kullanabilme, Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumlu yönlerini değerlendirebilme, Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumsuz yönlerini değerlendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Buluş, Sunuş ve Araştırma İnceleme Stratejileri, KWL ve SQ3R Stratejileri, İşbirlikli Öğrenme, Yapılandırmacılık, Bazı Öğrenme-Öğretim Yaklaşımları, Sosyal Bilgilerde Karikatür Kullanımı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Buluş, Sunuş ve Araştırma-İnceleme Yaklaşımları ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
2Buluş, Sunuş ve Araştırma-İnceleme Yaklaşımları ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
3KWL ve SQ3R Stratejileri ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
4Yapılandırmacı Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Bilişsel Yapılandırmacılık, Sosyal Yapılandırmacılık, Radikal Yapılandırmacılık.
5İşbirlikli Öğrenme Modeli ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
6Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Programlı Öğretim, Modüler Öğretim, Mikro Öğretim, Benzetişimle Öğretim, Aktif Öğrenme)
7Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Temel Öğretme Modeli, Caroll’un Okulda Öğrenme Modeli,Etkin Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı)
8Ara Sınav
9Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları (Basamaklı Öğretim, Yaşam Boyu Öğrenme, Uzaktan Eğitim, İnternet Tabanlı Öğretim, Dizgeli Eğitim)
10Öğrenme-Öğretme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
11Ters Yüz Sınıf Modeli ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
12Ters Yüz Sınıf Modeli ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
13Durumlu Öğrenme ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı
14Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımı
15Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zarillo, James. Teaching Elementary Social Studies, Principles and Applications. Pearson Education Inc. (2008) Safran, Mustafa ( Ed). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A Yayınları, (2009) Değirmenci, Yavuz ve Taşyürek, Zeynep (Eds). (2021). Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (Strateji-Yöntem-Teknik). Ankara: Nobel Yayıncılık. Sönmez, Veysel (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık. Ekici, Gülay ve Güven, Meral (Eds). (2019). Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ133333333333333       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek