|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-SB106 | Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sosyal antropoloji ve medeniyet tarihine ilişkin gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | • Eskiçağ tarihinin kapsamını ve kaynaklarını açıklayabilecektir. • Tarihi, tarihin niteliğini ve konusunu tanımlar. • Eskiçağ tarihinin kapsamını tanımlar. • Eskiçağ tarihinin kaynaklarını açıklar.
• Geçmişten günümüze gelen eskiçağ uygarlıklarını betimleyebilecektir. • Akdeniz,Mezopotamya, Mısır uygarlıklarını açıklar. • Ege ve Yunan Uygarlıklarını, Helen Uygarlığını, Roma Uygarlığını betimler. • Bu uygarlıkların benzerlik ve farklılıklarını tanımlar.
• Eskiçağ uygarlıklarının insanlığın gelişimine ve günümüze etkilerini irdeleyebilecektir. • Tarih öncesi devirlerden günümüze sosyal hayatı sorgular. • Tarih öncesi devirlerden günümüze ekonomik hayatı karşılaştırır. • Tarih öncesi devirlerden günümüze siyasal hayatı tartışır.
|
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sosyal antropolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları, yöntemi; gündelik yaşamla ilişkisi; ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı; insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi; akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt; siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı; toplumsal tabakalaşma; toplumsal cinsiyet; din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin temel çalışma konuları; medeniyetin doğuşu, ilk medeniyetlerin (Eski Yunan, Çin, Hint, Mısır ve Mezopotamya medeniyetlerinin) ortak ve ayırt edici özellikleri; tarım, matematik, dil ve devlet yönetiminde gelişimler; medeniyetler arası etkileşim; Anadolu medeniyetlerinin temel özellikleri; Anadolu'da bırakmış oldukları maddi medeniyet ve somut kültürel miras unsurları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sosyal antropolojinin tanımı, kapsamı, çalışma alanları, yöntemi | | | 2 | Sosyal antropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi; ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı; insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi | | | 3 | Akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt; siyasal örgütlenmelerin ortaya çıkışı) | | | 4 | Toplumsal tabakalaşma; toplumsal cinsiyet; din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin temel çalışma konuları | | | 5 | Medeniyetin doğuşu, ilk medeniyetlerin (Eski Yunan, Çin, Hint, Mısır ve Mezopotamya medeniyetlerinin) ortak ve ayırt edici özellikleri | | | 6 | Akdeniz ve Mezopotamya Uygarlıkları | | | 7 | Mısır Uygarlığı | | | 8 | Ege ve Yunan Uygarlıkları | | | 9 | Hellen Uygarlığı | | | 10 | Roma Uygarlığı | | | 11 | Roma Uygarlığı (devam) | | | 12 | Roma Uygarlığı (devam) | | | 13 | Eskiçağ Uygarlıklarının sosyal,ekonomık,kültürel ve siyasi açıdan günümüze yansımalar | | | 14 | Ders değerlendirme. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Arnold Joseph Toynbee, “Tarih Bilinci”, Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, Reyhan, Esma, Tülin B. CENGİZ (2015), Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı El Kitabı, İstanbul: Grafiker Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|