Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR5 | Öğretim Teknolojileri | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencinin, öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için materyal tasarlamanın önemini ve gerekliliğini kavramasını, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimde bilgi teknolojilerini kavrayabilecek, | 2 | Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin özelliklerini açıklayabilecek, | 3 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilecek, | 4 | Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimleri açıklayabilecek | 5 | Güncel okuryazarlıklar bilgi ve becerisine sahip olacak, | 6 | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini açıklayabilecek | 7 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini materyal geliştirme sürecinde uygulayabilecek | 8 | Çeşitli nitelikte öğretim materyallerini değerlendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sını andırılması; öğretim tek- nolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okurya- zarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendir- me ölçütleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar (Eğitim, öğrenme, öğrenme ilkeleri, öğretim, eğitim ve öğretim programı, teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim, Dale?in yaşantı konisi, öğretim materyali ve öğretim araç ve gereci )
| | | 2 | Eğitimde bilgi teknolojileri
| | | 3 | Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
| | | 4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
| | | 5 | Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
| | | 6 | Güncel okuryazarlıklar | | | 7 | Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretim materyallerinin tasarımı
| | | 10 | Tematik öğretim materyali tasarlama
| | | 11 | Tematik öğretim materyali tasarlama
| | | 12 | Alana özgü nesne ambarı oluşturma
| | | 13 | Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
| | | 14 | Alana özgü etkinlik ve materyal örneklerinin incelenmesi
| | | 15 | Genel Sınava Hazırlık
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Demirel, Ö., Seferoğlu, S. & Yağcı E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
-Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
-Seferoğlu S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
-Yanpar, T. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
-Ergin, A. (2002). Öğretim teknolojileri ve iletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|