|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-ZR4 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin hedefi, eğitim felsefesini felsefenin temel kavramları ve alanları çerçevesinde anlayarak tanımlamak ve eleştirel düşünme yeteneğiyle felsefi bakış açısının eğitim üzerindeki etkilerini kavramaktır. Aynı zamanda, felsefe, teoloji, bilim ve sanat arasındaki içerik ve yöntem farklarını anlamayı da içermektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Sinan ARI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Felsefe ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir. | 2 | Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir | 3 | Eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. | 4 | Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | --- | Dersin İçeriği | Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği, İlk çağ felsefecileri, Felsefenin uğraşı alanları, epistemoloji, ontoloji, aksiyoloji, mantık, felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı, içeriği, amacı, Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm, Realizm, Daimicilik, Esasicilik, J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm, Pragmatizm ve İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi, Varoluşçuluk ve Eğitim, Açık Okul Sistemi, Felsefe-Bilim ve Eğitim, Son Dönem Eğitim ve Geleneksel eğitim akımlarının karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler . | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği. | | | 2 | Felsefenin uğraşı alanlarını tanıma: Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık | | | 3 | Eğitimin tanımı-Eğitim felsefe ilişkisi. | | | 4 | Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel) –Realizm (Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim | | | 5 | Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması | | | 6 | J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı | | | 7 | Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) Eğitim felsefesinin tanımı-içeriği-amacı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik | | | 10 | Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi | | | 11 | Varoluşçuluk ve Eğitim (F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi | | | 12 | Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida) Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması Foucault | | | 13 | Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler:
1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar
2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı | | | 14 | Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler:
1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar
2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı | | | 15 | Alternatif okullar | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gutek, G. L. 2001. Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınevi: Ankara Cevizci, A. 2012. Eğitim Felsefesi. Say Yayınevi:İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 7 | 1 | 7 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Okuma | 10 | 1 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | | | | | | | | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|