Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE408 | Modern Edebiyat Teorileri II | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Modern edebiyat teorilerini incelemek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hasan AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Metin merkezli teorilerin tanıma | 2 | Okur merkezli teorileri tanımak |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Makale okuma |
Dersin İçeriği |
Fenomenolojiden Post-modern edebiyat kuramlarına kadar teorileri incelemek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel olarak metin merkezli teorileri tanımak | | | 2 | Fenomenoloji ve Genel Özellikleri | | | 3 | Fenomenolojinin Teorik ve Pratik Yönleri | | | 4 | Oryantalizm ve Edebiyat | | | 5 | Oryantalizm ve Eleştiri | | | 6 | Sanat Sanat İçindir | | | 7 | Sanat Halk İçindir | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yeni Eleştiri ve Örnekleri | | | 10 | Marksist Eleştiri | | | 11 | Feminist Eleştiri | | | 12 | Modernizm ve Eleştiri | | | 13 | Okur Merkezli Teoriler | | | 14 | Postmodern Edebiyat Eleştirisi | | | 15 | Edebiyat Okulları ve Teoriler | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, 1990
Rene Wellek, Edebiyat Teorisi,1990 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|