BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE402Türk Halk Bilimi IIZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencileri; kültürümüzü oluşturan unsurların halk bilimindeki rolünü, işlevlerini kavramasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
DOÇ. DR. TUĞBA AKKOYUN
Öğrenme Çıktıları
1Halk Biliminin mahiyetini anlayabilme
2Halk bilimi kapsamında incelemeler, yorumlamalar, çıkarımlar yapabilme
3Türk halk biliminin ulusal kimlikle ilişkisini kavrama
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk halk bilimi bağlamında; toplumsal ve siyasal yapıdan ekonomik örgütlenme, sözlü gelenek, değerler sistemi ve inançlar; yiyecek-giyecek üretimi, mimari, süsleme sanatları gibi maddi kültür ürünlerine değin kültürel yaşamın bütününün incelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk halk meteorolojisi
2Türk halk takvimi
3Türk halk takvimi ve meteorolojisinin diğer kültürlerle karşılaştırılması
4mutfak kültürü ve Türk mutfak kültürü
5mutfak kültürü ve Türk mutfak kültürü
6Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (doğum)
7Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (evlilik)
8Ara sınav
9Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (sünnet, askerlik)
10Geçiş dönemi ritüelleri, uygulamaları, inançları (ölüm)
11geleneksel yiyecek saklama ve depolama yöntemleri
12geleneksel el sanatları
13geleneksel el sanatları
14Dünyada ve Türklerde bayramlar, festivaller, toplu kutlamalar
15Dünyada ve Türklerde bayramlar, festivaller, toplu kutlamalar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Boratav, Pertev Naili, “Folklor ve Edebiyat”, İstanbul 1982 Gözaydın, Nevzat, “Folklor Dünyasından”, Ankara 1991 İnan, Abdülkadir, “Tarihte ve Bugün Şamanizm”, Ankara 1986 Nutku, Özdemir, “Meddahlık ve Meddah Hikayeleri”, Ankara 1977 Oğuz, Burhan, “Türkiye Halkının Kültür Kökenleri”, İstanbul 1976 Ögel, Bahaeddin, “Türk Kültür Tarihine Giriş”, c.I - IX, İstanbul 1978 Örnek, Sedat Veyis, “Türk Halkbilimi”, Ankara 1977 Türk Folklor ve Etnografya bibliyografyası, c.I - Ivx Ankara, 1971-1999
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi51470
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1415243233523233
ÖÇ2234252112442342
ÖÇ3332145323145341
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek