BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE302Orta Türkçe IIZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dil ve yazı arasındaki ilişkileri Orta Türkçe metinlerde görmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üy. Ahmet AKPINAR
Öğrenme Çıktıları
1Dil ve yazının ne olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi tanımlayabilme.
2Orta Türkçe döneminin özelliklerini belirleyebilme.
3Türk dili için kullanılan alfabeleri sıralayabilme ve genel özelliklerini örnekleyebilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk dilinin Orta Türkçe dönemindeki dil-yazı ilişkisini metinlerle ortaya koymak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil ve yazı arasındaki ilişki.
2Orta Türkçe kavramı ve Orta Türkçe döneminin özellikleri.
3Türk dili için kullanılan alfabeler ve genel özellikleri.
4Arap alfabesinin özellikleri, Türk dili için kullanımı.
5Müelliflerin ağız özelliklerini metine aktarmaları ve bunlarla ilgili örnekler.
6Uzun ünlülerin Türk dilinde kullanımı ve eski metin örnekleri.
7Uzun ünlülerin Orta Türkçe metinlerde tespiti meselesi.
8Ara sınav.
9Kapalı e’nin Türk dili metinlerinde kullanılması meselesi.
10Eklerin yazımı ve fonetik dayanakları.
11Ünlülerde incelik-kalınlık ayırımı.
12Ünlülerde düzlük-yuvarlaklık ayırımı.
13Metin incelemeleri.
14Metin incelemeleri.
15Metin incelemeleri.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Korkmaz, Z. 1995, Eski Anadolu Türkçesinde İmla-Fonoloji Bağlantısı Üzerine Notlar, s.491-508., Türk Dili Üzerine Araştırmalar, Ankara. Korkmaz, Z. 1973, Sadrü’d-din Şeyhoğlu Marzubanname Tercümesi, ss. 460, TDK Yay., Ankara.Tekin, T. 1975, Ana Türkçede Aslî Uzun Ünlüler, ss. 278, Hacettepe Üni. Yay., Ankara.Bayat, F. 2008, Orta Türkçe Sözlük, ss. 294, Yalın Yayıncılık, İstanbul. Akalın, M. 1998, Tarihi Türk Şiveleri, ss. 276, TKAE Yay., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım21020
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
Ev Ödevi21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)82
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1321242312255342
ÖÇ2253321323334243
ÖÇ3334133231535112
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek