BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE305Yeni Türk Edebiyatı VZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1. Fecr-i Ati topluluğunu ve bu topluluğun başlıca sanatçılarını ve eserlerini çeşitli yönleriyle ortaya koymak ve öğretmek. 2. Milli edebiyat dönemini, bu dönemin başlıca sanatçılarını ve eserlerini çeşitli yönleriyle ortaya koymak ve öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Osman ORUÇ
Öğrenme Çıktıları
1Fecr-i Ati Edebiyatını ve bu topluluğun önemli sanatçılarını ve eserlerini genel hatlarıyla öğretmek.
2Milli Edebiyat dönemi ve bu dönemin önemli sanatçılarını ve eserlerini genel hatlarıyla öğretmek.
3Fecr-i Ati döneminin belli başlı sanatçılarının metinlerini tahlil etmek. Milli Edebiyat döneminin belli başlı sanatçılarının metinlerini tahlil etmek.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Fecr-i Ati Edebiyatı 2. Mili Edebiyat Dönemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fecr-i Ati Edebiyatına Genel Bakış.
2Fecr-i Ati topluluğunun kuruluşu, ilkeleri.
3Ahmed Haşim ve Edebi Kişiliği.
4Ahmed Haşim, "O Belde" şiirinin tahlili.
5Ahmed Haşim, "Bir Günün Sonunda Arzu" şiirinin tahlili ve bu şiir etrafındaki tartışmalar.
6Fecr-i Ati Döneminde Tiyatro-Roman-Hikâye-Mizah-Edebi Tenkit.
7Milli Edebiyat Dönemine Giriş: Mllli Edebiyat Kavramı.
8Ara sınav
9Milli Edebiyat'a zemin hazırlayan ön çalışmalar.
10Genç Kalemler Dergisi ve "Yeni Lisan" Makalesi.
11Ömer Seyfettin ve Edebi Kişiliği.
12"Başını Vermeyen Şehit" Hikâyesinin Tahlili.
13Ziya Gökalp ve Edebi Kişiliği.
14Yahya Kemal Beyatlı ve Edebi Kişiliği.
15"Beş Hececiler" Topluluğu.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akyüz, K. (1995). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. Ankara: İnkılap Kitabevi. 2. Kaplan, M. (1997). Hikâye Tahlilleri. İstanbul: Dergâh Yayınları. 3. Kaplan, M. (1998). Şiir Tahlilleri I. İstanbul: Dergâh Yayınları. 4. Kaplan, M. (2006). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I. İstanbul: Dergâh Yayınları. 5. Kaplan, M. (1999). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar II. İstanbul: Dergâh Yayınları. 6. Korkmaz, R. (2009). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. 7. Okay, O. (2005). Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yayınları. 8. Tanpınar. A. H. (2005). Edebiyat Üzerine Makaleler. İstanbul: Dergâh Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12448
Uygulama/Pratik13452
Bireysel Çalışma12448
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1112211221122111
ÖÇ2112211221122111
ÖÇ3112211221122111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek