Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE305 | Yeni Türk Edebiyatı V | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
1. Fecr-i Ati topluluğunu ve bu topluluğun başlıca sanatçılarını ve eserlerini çeşitli yönleriyle ortaya koymak ve öğretmek.
2. Milli edebiyat dönemini, bu dönemin başlıca sanatçılarını ve eserlerini çeşitli yönleriyle ortaya koymak ve öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Osman ORUÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fecr-i Ati Edebiyatını ve bu topluluğun önemli sanatçılarını ve eserlerini genel hatlarıyla öğretmek. | 2 | Milli Edebiyat dönemi ve bu dönemin önemli sanatçılarını ve eserlerini genel hatlarıyla öğretmek. | 3 | Fecr-i Ati döneminin belli başlı sanatçılarının metinlerini tahlil etmek.
Milli Edebiyat döneminin belli başlı sanatçılarının metinlerini tahlil etmek. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Fecr-i Ati Edebiyatı
2. Mili Edebiyat Dönemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fecr-i Ati Edebiyatına Genel Bakış. | | | 2 | Fecr-i Ati topluluğunun kuruluşu, ilkeleri. | | | 3 | Ahmed Haşim ve Edebi Kişiliği. | | | 4 | Ahmed Haşim, "O Belde" şiirinin tahlili. | | | 5 | Ahmed Haşim, "Bir Günün Sonunda Arzu" şiirinin tahlili ve bu şiir etrafındaki tartışmalar. | | | 6 | Fecr-i Ati Döneminde Tiyatro-Roman-Hikâye-Mizah-Edebi Tenkit. | | | 7 | Milli Edebiyat Dönemine Giriş: Mllli Edebiyat Kavramı. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Milli Edebiyat'a zemin hazırlayan ön çalışmalar. | | | 10 | Genç Kalemler Dergisi ve "Yeni Lisan" Makalesi. | | | 11 | Ömer Seyfettin ve Edebi Kişiliği. | | | 12 | "Başını Vermeyen Şehit" Hikâyesinin Tahlili. | | | 13 | Ziya Gökalp ve Edebi Kişiliği. | | | 14 | Yahya Kemal Beyatlı ve Edebi Kişiliği. | | | 15 | "Beş Hececiler" Topluluğu. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Akyüz, K. (1995). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. Ankara: İnkılap Kitabevi.
2. Kaplan, M. (1997). Hikâye Tahlilleri. İstanbul: Dergâh Yayınları.
3. Kaplan, M. (1998). Şiir Tahlilleri I. İstanbul: Dergâh Yayınları.
4. Kaplan, M. (2006). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I. İstanbul: Dergâh Yayınları.
5. Kaplan, M. (1999). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar II. İstanbul: Dergâh Yayınları.
6. Korkmaz, R. (2009). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
7. Okay, O. (2005). Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yayınları.
8. Tanpınar. A. H. (2005). Edebiyat Üzerine Makaleler. İstanbul: Dergâh Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 4 | 48 |
Uygulama/Pratik | 13 | 4 | 52 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|