Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE301 | Orta Türkçe I | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Türk Dilinin tarihsel dönemleri içerisinde önemli bir yere sahip olan Orta Türkçe döneminin metinlerini okuma, anlamlandırma ve gramer yapılarını inceleme becerisi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Kenan AZILI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Orta Türkçe döneminin Türkçenin tarihsel dönemleri içerisindeki önemini kavramak. | 2 | Orta Türkçe dönemi içerisindeki dil alanlarını ve metinlerini öğrenmek. | 3 | Kutadgu Bilig ve Nehcül Feradis gibi eski yazılı metinlerin okunması |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Orta Türkçe dönemi içerisindeki Karahanlı ve Harezm Türkçesi metinleri okunacak, dil özellikleri tespit edilecek, Türkçenin diğer tarihsel dönemleri ile dilbilgisi bakımından karşılaştırma yoluna gidilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkçenin tarihsel dönemleri ve Orta Türkçe | | | 2 | Karahanlı Türkçesi ve metinleri hakkında bilgi. | | | 3 | Karahanlı Türkçesi dil özellikleri hakkında bilgi. | | | 4 | Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi. | | | 5 | Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi. | | | 6 | Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi. | | | 7 | Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Harezm Türkçesi ve metinleri hakkında bilgi. | | | 10 | Harezm Türkçesi dil özellikleri hakkında bilgi verilecek. | | | 11 | Harezm Türkçesi dil özellikleri hakkında bilgi verilecek. | | | 12 | Nehcül-Feradis: okuma ve gramer incelemesi. | | | 13 | Nehcül-Feradis: okuma ve gramer incelemesi. | | | 14 | Nehcül-Feradis: okuma ve gramer incelemesi. | | | 15 | Nehcül-Feradis: okuma ve gramer incelemesi. | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ARAT, Reşid Rahmeti (1979), Kutadgu Bilig III İndeks, TKAE Yay., İstanbul.
ARAT, Reşid Rahmeti (1999), Kutadgu Bilig I Metin, TDK yay., Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 5 | 14 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|