Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE210 | Eski Anadolu Türkçesi II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
XIII-XV. Yüzyıllar arasında gelişimini sürdüren Eski Anadolu Türkçesi dönemi hakkında bilgiler vermek, dönemin imla fonetik ve morfolojik özelliklerini öğretmek, dönem içerisinde eser veren şair ve yazarları ile eserler hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üy. Ahmet AKPINAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eski Anadolu Türkçesinin genel Türkçe içindeki yerini öğrenebilme. | 2 | Eski Anadolu Türkçesinin gramer özelliklerini belirleyebilme. | 3 | Eski Anadolu Türkçesinin özelliklerini yansıtan metinleri okuyabilme. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eski Anadolu Türkçesi dönemi imla ve gramer özellikleri, başlangıç dönemi şair ve yazarların eserleri, dil özellikleri, dil özelliklerini yansıtan eserlerin metin okuma ve gramer incelemeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eski Anadolu Türkçesine giriş, Oğuz grubu. | | | 2 | Türk Dili tarihi içerisinde Oğuz Türkçesinin yeri ve Eski Anadolu Türkçesi. | | | 3 | Karışık dilli eserler. | | | 4 | Eski Anadolu Türkçesinde imla ses ve şekil bilgisi. | | | 5 | Eski Anadolu Türkçesinde metin türleri. | | | 6 | Eski Anadolu Türkçesinde ilk metinler. | | | 7 | Edebî metinler ve dil özellikleri. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Dinî metinler ve dil özellikleri. | | | 10 | Metin incelemesi ve bütünleyici bilgiler. | | | 11 | Eski Anadolu Türkçesinin dönemleri. | | | 12 | Eski Anadolu Türkçesinde erken Azerbaycan Türkçesi özellikleri. | | | 13 | Eski Anadolu Türkçesinde erken Azerbaycan Türkçesi metin incelemesi. | | | 14 | Eski Anadolu Türkçesinde mesnevi ve destan metinleri incelemesi. | | | 15 | Eski Anadolu Türkçesinde destan metinleri incelemesi. | | | 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Timurtaş, F. K., Eski Türkiye Türkçesi, Akçağ Yay., İstanbul, 2004. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|