Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE213 | Yeni Türk Edebiyatı III | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Edebiyatı Tarihinde II. Meşrutiyet Devri Edebiyatının Yerini ve sınırlarını belirlemek, devrin başlıca fikir hareketleriyle birlikte edebî şahsiyetlerini ve eserlerini tanıtarak inceleme çalışmaları yapmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hasan AKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Edebiyatı Tarihinde II. Meşrutiyet Devri fikir hareketlerinin tanıtılması | 2 | Türk Edebiyatı Tarihinde II. Meşrutiyet Devri Edebiyatının genel özellikleri | 3 | Devrin başlıca edebî gruplaşmaları |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
II. Meşrûtiyet Devri Edebiyatı: Fecr-i Âtî ve dışında kalan sanatçıların devrin edebiyatı içerisindeki yeri ve eserlerinin özellikleri... |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Edebiyatı içinde II. Meşrutiyet Devri Edebiyatının yeri ve sınırlarını belirleme, | | | 2 | II. Meşrutiyet Devri Edebiyatının sosyal ve kültürel zemini, genel özellikleri; | | | 3 | Edebî Gruplaşmalar, | | | 4 | Fecr-i Âtî şâirleri: A. Haşim, Emin Bülend, Tahsin Nâhid, Mehmed Behçet, Ali Cânib. | | | 5 | Temsil Kabiliyeti olan şiir tahlilleri: Ahmed Hâşimden şiir tahlili, | | | 6 | Ahmed Hâşimden şiir tahlili | | | 7 | Tahsin Nâhidden şiir tahlili, Mehmet Behçetten şiir tahlili | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Fecr-i Âtî?de hikâye ve roman | | | 10 | Yakup Kadri?den Bir Serencâmın tahlili | | | 11 | Fecr-i Âti?de Tiyatro Edebiyatı, Fecr-i Âti?de edebî tenkit | | | 12 | Fecr-i Âtî Dışındaki Sanatkârlar: Bekir Fahri İdiz ve Ebubekir H. Tepeyran | | | 13 | Bekir Fahri İdiz ve Jönler romanının tahlili | | | 14 | Ebubekir Hâzım Tepeyran'ın Küçük Paşa romanının tahlili. | | | 15 | Ebubekir Hâzım Tepeyran'ın Küçük Paşa romanının tahlili. | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İ. Enginün, Yeni Türk Edebiyatı ?Tanzimat?tan Cumhuriyet?e 1839-1923, İstanbul 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 4 | 48 |
Uygulama/Pratik | 13 | 4 | 52 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|