Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE203 | Türk Eleştiri Tarihi I | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
divan edebiyatındaki eleştirel malzemenin modrn edebiyat eleşyirisi bağlamında konumlandırılarak incelemek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ayşegül KAYAR MUSLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eleştiri kavramını bilimsel gerçekte kavramak | 2 | Eleştirinin divan edebiyatı ile bağlantısını kurmak | 3 | Divan edebiyatındaki eleştiri tekniklerini incelemek |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
divan edebiyatındaki eleştirel malzemenin modrn edebiyat eleşyirisi bağlamında konumlandırılarak incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eleştiri kavramının edebiyat incelemelerindeki yeri | | | 2 | Eleştiri kavramının edebiyat incelemelerindeki yeri | | | 3 | tefsir ve velihat kitaplarında eleştiri | | | 4 | tefsir ve velihat kitaplarında eleştiri | | | 5 | tercüme eserlerde eleştiri | | | 6 | tercüme eserlerde eleştiri | | | 7 | edebi şehrlerde eleştiri | | | 8 | ara sınav | | | 9 | edebi şehrlerde eleştiri | | | 10 | edebi şehrlerde eleştiri | | | 11 | mesnevi şehrlerde eleştiri | | | 12 | mesnevi şehrlerde eleştiri | | | 13 | mesnevi şehrlerde eleştiri | | | 14 | mesnevi şehrlerde eleştiri | | | 15 | genel değerlendirme | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M.a yekta saraç,klasik edebiyat bilgisi belagat üç f yayınları istanbul 2007 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Okuma | 15 | 1 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|