BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE116Türk Halk Edebiyatına Giriş IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Anaonim halk içerisinde değerlendirilen türleri tanıtmak; ninni, bilmece, tekerleme, dua-beddua ve düzgü hakkında bilgi vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
ÖĞR. GÖR. RECEP ASLANOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Anonim halk şiiri içerisinde değerlendirilen türlerin öğrenilmesi
2Ninninin şekil ve muhteva özellikleriyle tasnifinin öğrenilmesi
3Bilmeceninin şekil ve muhteva özellikleriyle tasnifinin öğrenilmesi
4Tekerlemenin şekil ve muhteva özellikleriyle tasnifinin öğrenilmesi
5Düzgü, dua ve beddaların özelliklerinin öğrenilmesi
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Anonim halk şiiiri ile aşık tarzı şiirin karşılaştırılması; ninni, bilmece, tekerleme, düzgü, dua-beddua gibi türlerin şekil ve muhteva özellikleri bakımından incelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Anonim halk şiiri içerisinde değerlendirilen türler, türlerin genel özellikleri
2Anonim halk şiirinin aşık tarzı şiirle karşılaştırılması
3Ninni türü ve ninni söyleme geleneği
4Ninninin şekil ve muhteva özellikleri
5Ninninin tasnifi, yapılarına, konularına, söylenilen kişilere, söyleme zamanı ve ortamına göre ninniler
6Ninninin diğer türlerle ilişkisi (ninni-mani, ninni-ağıt, ninni-türkü, vb.)
7Tekerleme türü ve gelenekte tekerleme söyleme
8Ara sınav
9Tekerlemenin şekil ve muhteva özellikleri
10Foklorumuzda dua-beddualar (manzum dua ve beddua örnekleri)
11Bilmece kavramı ve bilmece sorma geleneği
12Bilmecenin şekil ve muhteva özellikleri
13Bilmecenin diğer türlerle ilişkisi (bilmece-mani, bilmece-ninni, bilmece-türkü, vb.)
14Folklorumuzda ölçülü sözler ve düzgüler
15Düzgüler içerisinde değerlendirilen atasözlerinin şekil ve muhteva özellikleri
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş, Ankara 1993. Doğan Kaya, Anonim Halk Şiiri, Ankara 1999. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul 1995.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15115
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
Okuma17117
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1531142213521323
ÖÇ2222143221355552
ÖÇ3114235311552354
ÖÇ4221243433443522
ÖÇ5231323514555553
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek