BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE406BYeni Türk Edebiyatı VIIIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Cumhuriyet sonrası Türk romanının tarihi gelişimini ve roman anlayışlarını öğretmek, roman metinlerini çeşitli teoriler eşliğinde tahlil etmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Osman ORUÇ
Öğrenme Çıktıları
1Cumhuriyet sonrası Türk romanı hakkında bilgi vermek.
2Cumhuriyet sonrası roman anlayışları ve temsilcileri hakkında bilgi vermek.
3Cumhuriyet sonrası roman anlayışlarını temsil eden romanları çeşitli kuramlar eşliğinde tahlil etmek.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Cumhuriyet'ten Bugüne Türk Romanı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11920-1940 Arası Türk Romanı ya da Atatürk Dönemi Türk Romanı
2Tarihî Roman Kavramı ve 1950 Sonrası Türk Edebiyatında Tarihsel Roman
3Toplumcu Gerçekçi Roman ve Gelişimi
4Orhan Kemal: "Bereketli Topraklar Üzerinde" ve "Gurbet Kuşları" romanlarının tahlili
51950 Sonrası Türk Romanında Bireysel Eğilimler
6Postmodern Roman
7(12 Mart-12 Eylül Romanları)
8Ara sınav
9Feminist Söylem ve Kadın Yazarlar
10Sevgi Soysal: "Tante Rosa" romanının Feminist kuram ışığında tahlili
11Gelenekçi Romanın Özellikleri ve Gelişimi
12Türk Romanında Yeni Bir Tarz: Biyografik Roman
13Modern Söylem ve 1980 Sonrası Türk Romanı
14Oğuz Atay: "Tutunamayanlar" romanının tahlili.
15Orhan Pamuk: "Kara Kitap" ve "Kırmızı Saçlı Kadın" romanlarının tahlili
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aytaç, G. (2012). Çağdaş Türk Romanı Üzerine İncelemeler. Ankara: Doğu Batı Yayınları. 2. Enginün, İ. (2008). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergâh Yayınları. 3. Kaplan, M. (2006). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I. İstanbul: Dergâh Yayınları. 4. Kaplan, M. (1999). Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar II. İstanbul: Dergâh Yayınları. 5. Korkmaz, R. (2009). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı133
Derse Katılım16232
Bireysel Çalışma16580
Performans155
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444443354344353
ÖÇ2335423434545443
ÖÇ3343244544453533
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek