|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE211B | Eski Türk Edebiyatı III | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Klasik Türk Edebiyatının eski devirlere dayandığını vurgulamak, bu edebiyatın seçkin örneklerini tanımak yoluyla zenginliğine vâkıf olabilmek. Metinleri anlama ve yorumlama kabiliyetini geliştirmek. Konuyla ilgili kaynaklar vasıtasıyla araştırma ve inceleme yöntemlerini öğrenmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ruken KARADUMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Klâsik edebiyatın tarihsel gelişimi takip edebilmek, bu vasıtayla zenginliğine vâkıf olabilmek. | 2 | Bu edebiyatı yorumlama yeteneğini geliştirmek. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türklerin Müslüman olmaları ve bunların etkileri; İslâmî Türk Edebiyatının ilk eserleri; Kaşkarlı Mahmud Dîvânu Lügâti't-Türk; Yusuf Has Hacîb Kutadgu Bilig; Edib Ahmed Atabetü'l Hakâyık; Ahmed Yesevî Dîvân-ı Hikmet. Anadoluda XIII. yüzyılda Türk edebiyatının Görünümü. Mevlânâ, Sultan Veled, Ahmed Fakih, Yunus Emre'nin hayatı edebî şahsiyetleri ve eserleri, Anadoluda XIV. yüzyılda Türk edebiyatının Görünümü. Gülşehrî, Âşık Paşa, Ahmedî, Seyyid Nesîmî, Kadı Burhaneddin, Hoca Mesud'un hayatı edebî şahsiyeti eserleri ve bu şahsiyetlerden örnek metinler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Edebiyat tarihi nedir? Türk edebiyatının devirleri, İslâmî Türk Edebiyatının ilk eserleri, ; Kaşkarlı Mahmud Dîvânu Lugâti;t-Türk, Yusuf Has Hacîb Kutadgu Bilig | | | 2 | Edip Ahmed, Atabetül Hakâyık; Ahmed Yesevî, Dîvân-ı Hikmet | | | 3 | Anadoluda XIII. Yüzyılda Türk Edebiyatının genel görünümü, Mevlânâ, ile Sultan Veled. | | | 4 | Ahmed Fakih, hayatı, eserleri ve seyahat edebiyatı. | | | 5 | Yunus Emre, hayatı, eserleri edebî şahsiyeti. | | | 6 | Yunus Emreden Seçme Metinler. | | | 7 | Anadoluda XIV. Yüzyılda Türk Edebiyatının genel görünümü; Gülşehrî | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Âşık Paşa, hayatı, eserleri edebî şahsiyeti. | | | 10 | Ahmedî, hayatı, eserleri edebî şahsiyeti. | | | 11 | Kadı Burhaneddin, hayatı, eserleri edebî şahsiyeti, Hoca Mesud bin Ahmed. | | | 12 | Şeyhoğlu Mustafa, Yusuf-ı Meddah, Kadı Darîr ve siyer türü | | | 13 | Seyyid Nesîmî, hayatı, eserleri edebî şahsiyeti ve örnek metinler. | | | 14 | Dersin genel değerlendirmesi | | | 15 | Dersin genel değerlendirmesi | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mengi, Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yay., Ankara 2003.
Şentürk Atillâ-Kartal Ahmed, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yay., İstanbul 2005. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 5 | 10 | 50 | Ev Ödevi | 5 | 20 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|