BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE112BEski Türk Edebiyatına Giriş IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Klasik Türk şiirinde edebî sanatların ve nazım şekillerinin öğretilmesi, örnekler üzerinde uygulamalar yapılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ruken KARADUMAN
Öğrenme Çıktıları
1Klasik Türk Edebiyatının teknik bilgilerini öğrenmek ve uygulayabilmek
2Bir ahenk unsuru olarak aruz veznini anlamak ve uygulamak
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sözle ilgili sanatların ve Klasik Türk şiirinde kullanılan nazım şekillerinin örnekler üzerinde tanıtılıp kavratılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1a
2b
3c
4d
5e
6f
7aa
8a
9a
10a
11a
12a
13a
14a
15a
16a
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Saraç, M.A.Y. 2007. Klasik Edebiyat Bilgisi Biçim Ölçü Kafiye, ss.304, 3F Yay., İstanbul.Saraç, M.A.Y. 2007. Klasik Edebiyat Bilgisi: Belagat, ss.326, 3F Yay., İstanbul.Dilçin, C. 1983. Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, ss.531, Ankara. İpekten, H. 1999. Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, ss.346, Dergah Yay., İstanbul. Nihad, M. Ç. 1991. “Aruz” maddesi, T.D.V. İslâm Ansiklopedisi, C.3, İstanbul. Büyük Türk Klasikleri. 1985. 14 cilt., Ötüken Yay.İstanbul.Türk Dili Türk Şiiri Özel Sayısı II (Divan Şiiri), Türk Dil Kurumu Yay., Ankara 1986.Köprülü, F. 1980. Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara. 
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı1100100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1555555555555555
ÖÇ2555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek