BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE115BTürk Halk Edebiyatına Giriş IZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Halk edebiyatı kavramının sınırları içerisinde değerlendirilen türlerin neler olduğunu kavratmak, Türk halk edebiyatı alanında ilk ürünlerin yer aldığı eserleri tanıtmak, mani ve türkü türlerini şekil-muhteva, vb. özellikleri bakımından incelemek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Turgay KABAK
Öğrenme Çıktıları
1Anonim halk edebiyatı içinde değerlendirilen terimlerin öğretilmesi
2İlk halk edebiyatı ürünlerinin yer aldığı eserlerin tanıtılması
3Maninin şekil, muhteva ve tasnifi gibi özelliklerinin öğretilmesi
4Türkünün şekil, muhteva ve tasnifi gibi özelliklerinin öğretilmesi
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halk edebiyatı, anonim halk edebiyatı ve aşık edebiyatı kavramları, halk edebiyatı ürünlerinin yer aldığı ilk eserlerin (Divanü Lugatit Türk) tanıtılması, mani ve türkü türlerinin yapı ve şekil özellikleri bakımından incelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk edebiyatı nedir, hangi ürünler halk edebiyatı içerisinde değerlendirilmelidir?
2Anonim halk edebiyatı ve aşık edebiyatı kavramları
3İlk edebî ürünler (sagular, savlar, şaman ayinlerinde söylenen şiirler)
4Divânü Lûgati't-Türk'te yer alan halk edebiyatı ürünleri (savlar)
5Divânü Lûgati't-Türk'te yer alan halk edebiyatı ürünleri (şiirler)
6Divânü Lûgati't-Türk'te yer alan halk edebiyatı ürünleri (efsane, destan, vb.)
7Halk edebiyatının manzum ve mensur türleri hakkında genel bilgiler
8Ara sınav
9Mani, maninin şekil özellikleri
10Maninin muhteva özellikleri ve tasnifi
11Maninin diğer halk edebiyatı türleriyle ilişkisi (mani-türkü, mani-ağıt, mani-bilmece, mani-ninni, vb.)
12Türkü ve türkü söyleme geleneği
13Türkünün şekil özellikleri
14Türkünün muhteva özellikleri
15Türkünün tasnifi ve diğer halk edebiyatı türleriyle ilişkisi (türkü-ağıt, türkü-ninni, türkü-bilmece, türkü-halk hikayesi, vb.)
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Abdurrahman Güzel-Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara 2005. Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş, Ankara 1993. Doğan Kaya, Anonim Halk Şiiri, Ankara 1999. Hamdi Güleç, Halk Edebiyatı, Konya 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım31545
Bireysel Çalışma155
Performans21530
Ev Ödevi31236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1353333323443534
ÖÇ2232312255221412
ÖÇ3243233433443244
ÖÇ4134341341542555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek